Rozwijaj swoją karierę w branży sportowej

Stawiając na ciągły rozwój, zwiększasz swoje szanse na niezwykle wymagającym rynku pracy. W tym miejscu znajdziesz artykuły, które pomogą Ci rozwinąć umiejętności oraz zdobyć niezbędną wiedzę do wyróżnienia się z tłumu innych kandydatów.

Networking i rozwój osobisty

Dlaczego budowanie nawyków ułatwia karierę w branży sportowej?

Do osiągnięcia sukcesu w branży sportowej niezbędna jest praca. Bez odpowiedniego zaangażowania i poświęcenia nie ma mowy o realizacji wymarzonego celu. Jednocześnie każdy z nas ma przecież wiele innych obowiązków – wymieńmy chociażby te związane z inną pracą zawodową, nauką czy rodziną, o hobby nie wspominając. Tylko budując odpowiednie nawyki jesteśmy w stanie mimo braku

10 szybkich podpowiedzi jak budować networking podczas eventów i konferencji biznesowych

Oto 10 podpowiedzi, które sprawią, że biznesowe eventy wykorzystasz zdecydowanie bardziej owocnie niż dotychczas. Z każdą z tych porad zapoznasz się w krócej niż minutę. :-) 1. Idź na event, nawet jeśli nie wybiera się na niego żaden Twój znajomy Większość ludzi jest w takiej samej sytuacji jak Ty – nie zna zbyt wielu obecnych

Networking. Jak budować kontakty biznesowe?

Networking przydaje się każdemu. Niezależnie czy Twoim celem jest znalezienie pracy, budowanie wizerunku czy sprzedaż produktu. Nieważne czy dopiero studiujesz, czy działasz w branży sportowej od wielu lat. Budowanie kontaktów biznesowych to ważna umiejętność, o którą warto zadbać z dużym wyprzedzeniem. Zacznij nawiązywać kontakty, zanim tak naprawdę będziesz zmuszony z nich skorzystać. Podczas styczniowego spotkania

Jak znaleźć czas na odpisywanie na mniej ważne maile, podcasty czy czytanie artykułów?

Odpisać na mniej ważnego maila lub zaległą wiadomość na komunikatorze, przeczytać zapisany na później artykuł, posłuchać ulubionego podcastu – to czynności, na które w natłoku codziennych obowiązków zwykle brakuje nam czasu. Dowiedz się jak łatwo to zmienić. Artykuł ten nie będzie zawierał wykazu aplikacji oraz przełomowych rozwiązań, które pozwolą Ci zyskać więcej czasu. Dzielę się

Dziennikarstwo sportowe

Jak zostać dziennikarzem sportowym?

Doświadczeni dziennikarze sportowi uśmiechają się pod nosem, widząc setki młodych ludzi marzących o karierze w tej branży. Pytani o radę, jak osiągnąć sukces, często kurtuazyjnie opowiadają o ciężkiej pracy, przytaczając jako przykład swoje początki. Nie chcąc gasić zapału w młodych, unikają rozmów o tym, co nieprzyjemne. Tymczasem generalnie nie jest to ani praca ciesząca się

Jak promować swoje artykuły?

W dziennikarstwie internetowym połowa pracy polega na researchu i przygotowaniu artykułu, a reszta to praca, którą trzeba wykonać już po publikacji tekstu. O tym drugim aspekcie dowiesz się z poniższego wpisu. Jesteś autorem treści, początkującym dziennikarzem. Nacisnąłeś właśnie przycisk “publikuj”, siadasz wygodnie w fotelu i liczysz liczbę odsłon? Niestety, to za mało. Czas dokończyć robotę

Podstawowy błąd początkujących dziennikarzy sportowych

Każdego miesiąca otrzymuję prośby o ocenę artykułów oraz zapytania jak dostać pracę w redakcji sportowej. Wiem też, że popularni dziennikarze sportowi takich zapytań otrzymują jeszcze więcej. Zazwyczaj moja odpowiedź jest zawsze taka sama: “Chcesz uniknąć rozczarowań? To rusz się z domu i porzuć pisanie sprzed monitora”.  Recepta wydaje się banalna, a jednak są osoby, które

Chcesz być dziennikarzem? Nie idź na dziennikarstwo

Gdybym miał wymienić najbardziej popularne pytanie, które zadają czytelnicy PracaSport.pl, byłoby to: “Jakie studia wybrać, żeby zostać dziennikarzem”? lub w prostszej wersji: “Jak zostać dziennikarzem”? Parę dni temu napisał do mnie 19-letni Patryk, który zrezygnował ze studiowania administracji na rzecz dziennikarstwa sportowego. Pytał czy to dobra decyzja i jakie kroki ma poczynić dalej, aby spełnić

Rekrutacja i Employer Branding

Jak nie znaleźć pracy w sporcie?

Szukając pracy w branży sportowej musisz liczyć się z tym, że konkurencja jest spora. Na niemal każde stanowisko rywalizować będziesz z przynajmniej kilkudziesięcioma kandydatami. Dlatego na etapie wysyłania swojego zgłoszenia nie możesz pozwolić sobie na proste błędy. Oto co powinieneś robić, jeśli nie chcesz dostać wymarzonej pracy w sporcie: 1. Nie zaglądaj na stronę internetową

Rekrutacja w polskim sporcie, czyli “Zadzwonimy do Pana”

Nawet najlepsze działania z zakresu employer brandingu mogą zostać łatwo zaprzepaszczone, gdy zapomnimy, że po drugiej stronie rekrutacji też jest człowiek. Kilka słów o moich negatywnych doświadczeniach z rekrutacją. W życiu zawodowym brałem udział w wielu procesach rekrutacyjnych. Widziałem ich etapy z różnych stron. Sam byłem kandydatem, pomagałem innym kandydatom dostać wymarzoną pracę, a także

5 podpowiedzi jak poprawić employer branding w swojej organizacji

Wdrożenie działań z zakresu employer brandingu kojarzy nam się z wydatkami. To oczywiste. Jest jednak kilka zasad, które można wprowadzić w swojej organizacji stosunkowo niewielkim nakładem czasu i pracy. Oto 5 podpowiedzi, jak w prosty sposób poprawić wizerunek firmy na etapie rekrutacji. W tym miejscu przeczytasz  artykuł o tym czym w ogóle jest employer branding,

Employer branding – nowe wyzwanie dla pracodawców

Co kryje się pod modnym ostatnio słowem employer branding? Dlaczego pracodawcy powinni budować swój pozytywny wizerunek? Jakie działania w kierunku pracowników i kandydatów wykonują podmioty z branży sportowej? W latach 70. prezes kanadyjskiego klubu hokejowego zasłynął z budowania świetnej atmosfery. Pracowników rekrutował wśród studentów, ściśle współpracując przy tym z lokalną uczelnią wyższą. Dbał o ich

Aplikacje do tworzenia CV

Warto znać aplikacje, które pozwolą nam w szybki i łatwy sposób stworzyć profesjonalne CV. Także importując nasze dane prosto z LinkedIn.

Praca dziennikarza w terenie

Autoryzacja bez tajemnic

Wokół instytucji autoryzacji narosło wiele mitów. Warto jednak pamiętać, że zarówno dziennikarze jak i ich rozmówcy nie są nieomylni i trzeba się liczyć z tym, że po spisaniu wywiadu mogą znaleźć się w nim omyłki, takie jak przekręcenie faktu, nazwiska czy daty. Wtedy autoryzacja może być bardzo przydatna. Dowiedz się czym jest autoryzacja i jak

Legitymacja prasowa – czym jest i co powinna zawierać?

Legitymacja prasowa to dokument potwierdzający fakt wykonywania pracy dziennikarza. Wydawana jest najczęściej przez redaktora naczelnego. Sprawdź wszystko, co powinieneś wiedzieć o legitymacji prasowej. Legitymacja potwierdza, że przynależymy do odpowiedniej redakcji. Zdecydowanie ułatwia pracę w terenie, gdyż jest swoistą przepustką na wydarzenia branżowe. Pozwala wejść na konferencje prasowe czy starać się o akredytacje na dane wydarzenie

5 głupich zachowań podczas konferencji prasowych

Udział w konferencjach prasowych to chleb powszedni każdego dziennikarza sportowego. Na podstawie zachowania podczas nich – bardzo szybko można zaobserwować z jakim typem redaktora mamy do czynienia. Oto pięć prostych porad jak się zachowywać, żeby nie wyjść na człowieka niekulturalnego.

Pierwszy raz na meczu z akredytacją – mini poradnik

Artykuł dla osób, które rozpoczynają dopiero swoją przygodę z dziennikarstwem sportowym. Początkujących, którzy wybierają się na swój pierwszy event na akredytację prasową i w związku z tym są pełni obaw.

Rusz w teren, czyli jak wyróżnić się z tłumu początkujących dziennikarzy

W polskim Internecie znajdziemy setki stron sportowych, na których artykuły są pisane przez tysiące młodych ludzi. Wielu przyświeca jeden cel – zostać prawdziwym dziennikarzem. Jak to zrobić? Jak wyróżnić się z tysięcy? Dlaczego nielicznym się to udaje, a innym nie? Oto parę prostych zasad, które warto na początku swojej przygody z dziennikarstwem sportowym wziąć sobie

Social Media w sporcie

10 zasad Social Media Policy w klubie sportowym

Social Media Policy powinny być zbiorem zaleceń opartych na gentelmen’s agreement, a nie surowym regulaminem, którego nikt nie przestrzega. Zobacz jak wygląda SMP dla klubu sportowego.

Jak przeprowadzić zgodny z regulaminem konkurs na Facebooku?

Nie ma tygodnia, żebym wchodząc na Facebooka nie widział konkursów na profilach sportowych. Do wygrania bilety, koszulki, książki, itp. Pełen przekrój kolorowych gadżetów.  Dla kibica istny raj, dla organizatora konkursu już niekoniecznie. Zdecydowana większość  organizowanych konkursów  łamie podstawowe zapisy regulaminu Facebooka. Jak zatem przeprowadzić legalny konkurs? Na początek mały rachunek sumienia. Kto czytał regulamin dotyczący

PR i Marketing sportowy

Jakie kwalifikacje musi mieć rzecznik prasowy klubu?

Zapewne wielu początkujących dziennikarzy sportowych w przyszłości chciałoby pracować po drugiej stronie barykady. Praca w roli rzecznika prasowego w klubie lub w związku sportowym wydaje się być tą wymarzoną, ale i dość odległą perspektywą. Okazuje się jednak, że wcale nie musi być aż tak trudno! Nie tak dawno rekrutację na nowego rzecznika prasowego przeprowadzał Lech