Jakie kwalifikacje musi mieć rzecznik prasowy klubu?
Damian Jursza
Zapewne wielu początkujących dziennikarzy sportowych w przyszłości chciałoby pracować po drugiej stronie barykady. Praca w roli rzecznika prasowego w klubie lub w związku sportowym wydaje się być tą wymarzoną, ale i dość odległą perspektywą. Okazuje się jednak, że wcale nie musi być aż tak trudno!
Nie tak dawno rekrutację na nowego rzecznika prasowego przeprowadzał Lech Poznań. Drużyna z Wielkopolski obok Legii Warszawa i Wisły Kraków to jeden z najlepiej zorganizowanych polskich klubów ostatnich lat. Gdyby przeprowadzić ankietę wśród młodych i zadać im pytanie w jakim klubie chcieliby pracować to z dużym prawdopodobieństwem wśród najczęstszych odpowiedzi, padałaby właśnie nazwa Lecha.
Co wśród wymagań na tym stanowisku w swoim ogłoszeniu umieścił Lech Poznań?
- wykształcenie wyższe humanistyczne (zwłaszcza w zakresie komunikacji marketingowej, public relations, kultury, dyplomacji, dziennikarstwa itp.),
- minimum 2-letnie doświadczenie na podobnym stanowisku lub doświadczenie w pracy w mediach (praca na podobnym stanowisku związanym z instytucjami sportowymi mile widziana),
- wiedza z zakresu mediów, public relations oraz marketingu,
- zainteresowanie sportem,
- umiejętność pracy pod presją czasu.
Jak widać podstawowe wymagania nie były wygórowane (a wręcz minimalne), dlatego szanse ma tak naprawdę każdy z Was.
Oczywiście w całym procesie rekrutacji o jej wyniku decydował szereg czynników, nie wymienionych w ogłoszeniu jak np. zdolności interpersonalne, opinia w środowisku sportowym czy obycie przed kamerą.
Ostatecznie nowym rzecznikiem prasowym Lecha został 29-letni Łukasz Borowicz, pracujący poprzednio jako prezenter i wydawca w lokalnej telewizji WTK oraz jako dziennikarz w studenckim Radiu Afera.