5 aplikacji, które ułatwią Tobie działania na Instagramie

Damian Jursza

Damian Jursza

Test

Instagram to podstawowy kanał działań każdego Social Media Managera. Poznaj narzędzia, które mogą być przydatne w codziennej pracy.

Jakiś czas temu po powrocie z USA pisałem na LinkedIn, że Instagram będzie w najbliższym czasie najbardziej angażującym serwisem społecznościowym. W metrze, w kawiarniach, w parkach – wszędzie widać ludzi, którzy w swoich telefonach przeglądają Instagram. Z moich obserwacji wynikało, że co druga osoba ze smartfonem w ręce konsumowała treści właśnie tam.

Czy nam się to podoba czy nie coraz więcej ludzi zamiast komunikować się tekstowo na Facebooku czy Twitterze woli prostszą formę w postaci zdjęć czy filmów własnie na Instagramie.

Trudno nie zauważyć tego trendu także w naszym kraju. Zwłaszcza w sporcie. To nie przypadek, że największe polskie profile na Instagramie należą do Roberta Lewandowskiego, Anny Lewandowskiej i Wojciecha Szczęsnego.

Działania na Instagramie wymagają zaangażowania i czasu. Warto poznać narzędzia, które naszą pracę mogą usprawnić.

Oto 5 aplikacji, których zapewne wcześniej nie znałeś.

Later – zaplanuj swoje posty na Instagramie

Jednym z największych problemów osób obsługujących profile na Instagramie był brak możliwości wcześniejszego planowania publikacji zdjęć. Dzięki aplikacji Later możesz na spokojnie przygotować harmonogram postów, które potem automatycznie zostaną opublikowane. Póki, co opcja działa jedynie dla kont biznesowych.

W podstawowej wersji aplikacja jest darmowa i umożliwia zaplanowanie 30 postów w miesiącu.

Prime – dobierz odpowiedni czas publikacji

Zapewne zauważasz, że Twoje posty cieszą się różnym zainteresowaniem w zależności od pory ich umieszczenia w sieci. Aplikacja mobilna Prime pozwala sprawdzić, które godziny publikacji dla konkretnego profilu są najlepsze.

Narzędzie jest darmowe. Niestety póki co, dostępne tylko na urządzenia z systemem iOS.

Auditor – sprawdź fejkowe konta

Sporo użytkowników Instagrama próbuje iść drogą na skróty i po prostu kupuje fanów. Audior for Instagram próbuje temu zaradzić. Strona sprawdza jakość followersów influencerów i w prostu sposób za pomocą algorytmu wychwytuje, kto swoją społeczność zbudował na tzw. fejkowych kontach.

Analytics – analizuj swoje działania

Jeśli prowadzisz konto danej marki przydatne mogą być dla Ciebie szczegółowe dane statystyczne. Darmowe (w podstawowej wersji) narzędzie – Instagram Analytics bada ponad 30 wskaźników dla Twojego profilu oraz ponad 20 dla używanych hashtagów.

Alternatywą jest darmowa aplikacja dla iOS – Analytics for Instagram.

Fastory – promuj Instagram na swojej stronie

Twoje treści publikowane na Instagramie możesz także prezentować poza tym serwisem. Dotyczy to także popularnych Instagram Stories. Wystarczy na swojej stronie lub blogu zainstalować darmowy widżet Fastory.

Nie przegap wymarzonej pracy!
Najlepsze oferty co wtorek na Twoim mailu.