5 biznesowych ciekawostek na start nowego sezonu NHL

Test

NHL to nie tylko hokej na lodzie.  Z okazji startu nowego sezonu (dla niewtajemniczonych ruszył 7 października) wybraliśmy pięć biznesowych ciekawostek związanych z najlepszą hokejową ligą świata. 

TLDR? ;-) W tym artykule przeczytasz o:

  1. Udziale najlepszych hokeistów w igrzyskach olimpijskich, zamiast w Meczu Gwiazd.
  2. Średniej wartości klubu NHL, która wzrosła do 2,1 miliarda dolarów (wzrost o 108% w 3 lata). A także o tym, że Toronto Maple Leafs warte jest już aż 4,25 miliarda.
  3. Olbrzymiej roli DAZN w hokejowych transmisjach na całym świecie.
  4. Pierwszej w historii reklamie na strojach kultowego New York Rangers.
  5. Ciekawej współpracy z EA Sports.

Ciekawostka #1: Powrót na igrzyska olimpijskie po dwunastu latach przerwy

NHL po raz pierwszy od 2014 roku wyśle swoich najlepszych zawodników na zimowe igrzyska olimpijskie w Mediolanie i Cortinie d’Ampezzo w lutym 2026 roku. Liga wprowadzi przerwę olimpijską od 6 do 24 lutego 2026 roku, a rozgrywki wznowi 25 lutego. Turniej hokejowy odbędzie się w dniach 11-22 lutego, bez udziału reprezentacji Rosji i Białorusi, które zostały wykluczone przez Międzynarodową Federację Hokeja na Lodzie.

Zamiast tradycyjnego Meczu Gwiazd NHL, który miał odbyć się na UBS Arena w Elmont, liga zorganizuje specjalne wydarzenie związane z inauguracją olimpijskich zmagań. Była to strategiczna decyzja biznesowa, ponieważ udział najlepszych graczy w igrzyskach generuje ogromną ekspozycję medialną i może przyciągnąć nowych fanów do hokeja, szczególnie na rynkach europejskich.

Ciekawostka #2: Wartość klubów NHL wzrosła o 108% w trzy lata

Według raportu Sportico z października 2025 roku średnia wartość klubu NHL osiągnęła 2,1 miliarda dolarów. To wzrost o 17% rok do roku i aż 108% w ciągu ostatnich trzech lat.

Toronto Maple Leafs jako pierwszy klub NHL przekroczyło wartość 4 miliardów dolarów, osiągając wycenę 4,25 miliarda. To wzrost o 16% (590 milionów) w porównaniu do 2024 roku. New York Rangers są warte 3,65 miliarda, Montreal Canadiens 3,3 miliarda, Boston Bruins 3 miliardy, a Los Angeles Kings 2,96 miliarda.

Największe wzrosty zanotowali Florida Panthers (51% do 1,89 miliarda po dwóch z rzędu Pucharach Stanleya) i Carolina Hurricanes (49% do 1,92 miliarda).

Ciekawostka #3: DAZN przejął transmisje NHL w 200 krajach

30 lipca 2025 roku NHL i DAZN ogłosiły wieloletnią współpracę. Od sezonu 2025-26 DAZN stał się wyłącznym domem NHL.TV w prawie 200 krajach (z wyłączeniem USA, Kanady i krajów nordyckich).

Umowa obejmuje transmisje na żywo i na żądanie wszystkich meczów sezonu regularnego NHL, playoff oraz finału o Puchar Stanleya. NHL.TV jest dostępne jako samodzielna subskrypcja lub dodatek do istniejących pakietów DAZN. Platforma działa na ponad 100 urządzeniach, w tym telewizorach Smart TV i konsolach do gier.

Współpraca daje dostęp do 120 milionów zarejestrowanych fanów sportu w bazie DAZN na całym świecie. W wariancie Ultimate Tier dostępna jest funkcja multiview pozwalająca oglądać do czterech meczów jednocześnie. Umowa zastąpiła poprzednią współpracę ze Sportradar.

Ciekawostka #4: New York Rangers po raz pierwszy w historii mają logo sponsora na koszulkach

We wrześniu 2025 roku New York Rangers ogłosili pierwszą w 100-letniej historii klubu umowę sponsorską z logo na koszulkach. Wieloletnie sponsor GAME 7 (marka współzałożona przez legendę Rangers, Marka Messiera) zadebiutowało 21 września w pierwszym meczu przedsezonowym.

Logo GAME 7 pojawi się na wszystkich meczowych koszulkach Rangers, włącznie z jubileuszowym strojem Centennial. To pierwszy raz, kiedy Rangers zgodzili się na partnera marki na koszulce. Umowa obejmuje całoroczną ekspozycję we wszystkich obiektach MSG, ekskluzywne serie produktów i inne formy współpracy.

Rangers były jednym z ostatnich klubów NHL bez logo na koszulkach. Na początku sezonu 2024-25 25 z 32 drużyn miało już partnera na koszulkach (wzrost z 17 w poprzednim sezonie), a 31 z 32 drużyn miało sponsorów na kaskach. Według danych branżowych reklamy na koszulkach generują średnio 3,4-4,2 miliona dolarów rocznie, a naklejki na kaski 900 tysięcy – 1,2 miliona dolarów.

Ciekawostka #5: System NHL EDGE

NHL wprowadza rewolucyjne technologie, które zmieniają sposób postrzegania sportu. System NHL EDGE wykorzystuje technologię podczerwieni i kamery na wszystkich 32 lodowiskach, śledząc miliony punktów danych dotyczących ruchu zawodników i krążka. Te zaawansowane analizy zostały po raz pierwszy w historii zintegrowane z grą wideo EA Sports NHL 26 poprzez system ICE-Q 2.0.

Współpraca z Electronic Arts oznacza, że prawdziwe dane z meczów NHL wpływają na atrybuty zawodników w grze, od prędkości jazdy na łyżwach po siłę strzałów i charakterystyczny styl gry. Ta współpraca pokazuje, jak sport tradycyjny coraz mocniej łączy się z branżą gamingową, tworząc nowe źródła przychodów i zwiększając dotarcie do młodszej grupy odbiorców.

Komentarz redakcji

Na koniec dodatkowa bonusowa ciekawostka. Kilka dni temu pisaliśmy o największym zawodniczym kontrakcie w historii NHL: 136 milionów dolarów za 8 lat gry. Zachęcamy do zapoznania się z tym artykułem tutaj.

Zdjęcie: Seth Hoffman

Nie przegap wymarzonej pracy!
Najlepsze oferty co wtorek na Twoim mailu.