ScoutMeOnline.com – nowy piłkarski startup
Damian Jursza

Grasz w piłkarskiej IV lidze i swoim kraju nie masz większych perspektyw, aby iść dalej? Marzysz o grze w najwyższej klasie rozgrywkowej w jakimś egzotycznym kraju? Dlaczego, nie? Kyam Abdul Quiyum – twórca ScoutMeOnline.com, powstałego niedawno startupu z Londynu przekonuje w rozmowie z PracaSport.pl, że dzięki internetowi jest to możliwe.
– Mieszkając w Anglii chciałem wyjechać do Singapuru. Miałem półzawodowe doświadczenie piłkarskie, więc pragnąłem tam grać w piłkę. Niestety nie było żadnych szans, aby będąc w Anglii nawiązać kontakt z klubami z Singapuru. Mimo wszystko wyjechałem, dałem sobie czas i podłapałem normalną pracę, a po 4 miesiącach trenowałem z klubem Gombak United z S.League. Ostatecznie z powodu bariery w postaci limitu 5 zagranicznych zawodników tam nie zagrałem, ale to właśnie wtedy zaczęła rodzić się w mojej głowie koncepcja na stworzenie ScoutMeOnline.com – mówi Kyam.
Nie zrażając się sporą konkurencją w postaci innych serwisów skautingowych z rozbudowaną bazą zawodników, Kyam po powrocie do Anglii rozpoczął swoją pracę nad swoim pomysłem. Sam uczył się programowania, realizując wcześniej z przyjaciółmi mniejsze projekty jak aplikację motywacyjną dla zawodników – “10,000 hours to success”.
W poszukiwaniu kolejnych gwiazd
W grudniu 2016 oficjalnie uruchomił ScoutMeOnline.com, internetowy serwis z materiałami wideo skierowany do zawodników, trenerów, skautów i klubów.
Pierwsze efekty widoczne były szybko. Niemiecki piłkarz Dimitrios Keramidas w przeciągu dwóch miesięcy od rejestracji oglądany był online 150 razy, a 3 razy jego grę na żywo obserwowali skauci, co nie zdarzyło mu się przez całą przygodą z piłką. Co więcej zawodnik jest o krok od podpisania umowy z profesjonalnym agentem.
– Wyobraź sobie, że można znaleźć bardziej utalentowanych zawodników jak James Vardy, Jermaine Beckford, który pochodził z tej samej akademii Wealdstone FC co ja i grał chociażby dla Evertonu – dodaje Kyam.
Projekt w fazie rozwoju
Jak każdy startup, ScoutMeOnline.com chce w przyszłości na siebie zarabiać. Zapytany o model biznesowy, Kyam chętnie odpowiada.
– Chcemy opierać się na reklamach oraz subskrypcji. Oczywiście rejestracja jest darmowa i wystarczy, aby być dać się znaleźć skautom z całego świata. W wersji płatnej będzie można uzyskać dostęp do wielu dodatkowych funkcji. Nie ukrywam, że zamierzamy rozwijać projekt, aby był jak najbardziej przydatny także klubom i instytucjom sportowym – zapowiada twórca ScoutMeOnline .
Czy serwis zdobędzie zainteresowanie piłkarskiej społeczności? Tego dowiemy się z czasem.