1000 osób zapisanych na newsletter PracaSport.pl
Damian Jursza

Liczba subskrybentów zapisanych na newsletter PracaSport.pl przekroczyła liczbę tysiąca. Oznacza to, że ponad 1000 osób żywo zainteresowanych jest poradami i ogłoszeniami dotyczącymi pracy w sporcie oraz aktualnościami na temat szeroko rozumianej branży.
Społeczność rośnie i jest to na pewno budujące. Zapisy na newsletter świadczą o zaufaniu. Dodatkowo przez ostatnie dwa miesiące dołączyło ponad 100 nowych osób do followersów na Twitterze i ponad 200 fanów na Facebooku. I to pomimo, że na blogu pojawiało się zdecydowanie mniej treści niż kiedyś.
Przekroczenie bariery tysiąca osób zapisanych na newsletter to dobry bodziec, aby zaplanować nowe korzyści dla najwierniejszych czytelników strony.
Dlaczego warto zapisać się na newsletter?
1. Artykuły na blogu pojawiają się nieregularnie, dzięki newsletterowi masz pewność, że nie przegapisz najważniejszych.
2. Uzyskasz premierowe informacje oraz bonusy dotyczące kursów oferowanych przez Akademię PracaSport.pl, którą wkrótce czeka dość gruntowna przebudowa.
3. Dowiesz się pierwszy na temat nowego miejsca w sieci, które powstanie w celu integracji środowiska oraz wymiany doświadczeń.
4. Jako pracodawca masz szansę uzyskać rabaty na ogłoszenia rekrutacyjne.
ZAPISAĆ SIĘ NA NEWSLETTER MOŻESZ W TYM MIEJSCU.
Co pozwoliło zwiększyć liczbę subskrybentów?
Blog PracaSport.pl ma przede wszystkim charakter edukacyjno-poradnikowy, dlatego warto w tym miejscu podzielić się, w jaki sposób udało się zwiększyć bazę mailingową. :)
1. Umieszczenie na stronie głównej wyskakującego formularza z zapisami na newsletter. Do tego celu wykorzystany został MailMunch, który w wersji darmowej oferuje nielimitowaną liczbę formularzy na 1 stronie. Natomiast w wersji płatnej (6,30$ miesięcznie) możemy korzystać z rozwiązania na trzech stronach oraz dodatkowych funkcji jak: white label, raporty oraz natychmiastowe powiadomienia mailowe. W przypadku PracaSport.pl w zupełności wystarcza pakiet free. Wyskakujący pop-up zachęcający do zapisów generuje ok 2-5 nowych subskrypcji tygodniowo.
2. Danie możliwości wyboru czytelnikom, które informacje chcą subskrybować. Po zapisaniu się na newsletter, odbiorca otrzymuje automatycznego maila z powitaniem oraz prośbą o podanie, która tematyka jest interesująca z jego punktu widzenia. Do wyboru są następujące kategorie:
- Dziennikarstwo sportowe
- Marketing i PR sportowy
- Zarządzanie w sporcie
- Nowe technologie w sporcie
- Prawo sportowe
- Trener / Instruktor / Skaut
Największą popularnością cieszą się dwie pierwsze kategorie.
3. Dodanie formularza zapisów w formie zakładki do fanpage’a na Facebooku z opcją wyboru interesujących czytelnika informacji wg branży.
Ruch z tego nie jest duży i ogranicza się do paru subskrypcji w miesiącu.
4. Oferowanie specjalnych rabatów na kurs dziennikarstwa sportowego tylko dla osób zapisanych na newsletter.
5. Promowanie newslettera poprzez posty na Facebooku i Twitterze.
Jeśli masz jakieś pytania lub doświadczenia odnośnie promocji newslettera, możesz podzielić się z nimi w komentarzach.