Film jako cover photo na Facebooku
Damian Jursza

Od kwietnia 2017 roku Facebook zaczął testować możliwość umieszczenia wideo jako cover photo. Opcja w końcu dostępna jest dla większości polskich fanpage’y i pewnie wkrótce rodzime profile klubów i instytucji sportowych zaczną z tego korzystać.
Wideo zamiast zwykłego zdjęcia w tle świetnie pasuje fanpage’y sportowych. Poza pokazywaniem bramek, najbardziej emocjonujących momentów, kluby mogą je wykorzystywać do promocji sprzedaży biletów czy klubowych gadżetów. Natomiast sami zawodnicy będą mogli w ten sposób świetnie eksponować spoty reklamowe swoich sponsorów.
Z rozwiązania zaczęły korzystać już pierwsze marki. Podobnie jak w przypadku postów wideo ładuje się z wyciszonym dźwiękiem, dlatego w przypadku filmów promocyjnych – warto pomyśleć o napisach.
Zobacz jak wygląda to w praktyce na fanpage’ach sportowych
Rozwiązanie testują profile:
Jak sprawdzić czy wideo cover photo jest już dostępne dla twojego fanpage’a?
Przy najechaniu na cover photo zamiast ikony aparatu powinna wyświetlić się ikona kamery jak na poniższym obrazku.
W celu wstawienia filmu wybierasz opcję “Prześlij zdjęcie/film”.