Jak marki promują się na EURO 2016?
Damian Jursza

Właśnie rozpoczęło się EURO 2016. Oznacza to jedno, w tym miesiącu piłka nożna będzie dominowała we wszystkich przekazach medialnych. Sprawdziłem jak niektóre marki nie będące sponsorem imprezy próbują wykorzystać magię futbolu do własnej promocji. Oto kampanie, o których nie dowiesz się telewizji.
PAYBACK Opinion Poll
Popularny program lojalnościowy PAYBACK postanowił przeprowadzić badanie na swoich uczestnikach. Na przełomie maja i czerwca ankietę online wypełniło 412 osób (grupa reprezentatywna). Wyniki okazały się bardzo optymistyczne, co za tym idzie chwytliwe medialnie. Zdaniem 30% ankietowanych Polska zostanie mistrzem Europy. Oby! ;-) Celem działania marki PAYBACK było oczywiście uzyskanie jak największej publikacji w mediach. Obsługą PR w tym zakresie zajęła się agencja Inspirat Communication. Niestety poza informacją prasową, nie pomyślano o przygotowaniu wykresów prezentujących w atrakcyjny sposób wyników badania.
Ile wydamy? – sprawdził Kokos.pl
Na podobny pomysł wpadła platforma finansów społecznościowych Kokos.pl, która policzyła wydatki, jakie czekają fana sportowych wrażeń w związku ze zbliżającymi się piłkarskimi mistrzostwami Europy. I tak sprawdzono ile przeciętny Kowalski wyda na nowy telewizor, dostęp do transmisji, oficjalny strój reprezentacji czy gadżety samochodowe. Za wysyłkę informacji do mediów odpowiadała agencja Profeina.
Wróżenie z koszulek od Shopalike
Sklep internetowy Shopalike.pl postanowił przygotować specjalną infografikę. I trzeba pochwalić ich za pomysł. Infografika zawiera analizę koszulek poprzednich zwycięzców Mistrzostw Europy. Co ciekawe polegała ona na sprawdzeniu ich koloru, rodzaju kołnierzyka i wzoru, a następnie porównania do koszulek reprezentacji, które biorą udział w EURO 2016. Dla ciekawskich, faworyci to: Hiszpania, Roja, Belgia, Turcja i Chorwacja. Oczywiście infografika została później wysłana do mediów z prośbą o publikacje.
ENEL-SPORT i Paweł Wszołek
Niektóre branże mają szanse wypromować się na czyimś nieszczęściu. Oczywiście nie posądzam tutaj nikogo o złe intencje. Fakt, że niedoszły uczestnik EURO 2016 odbywa tam rehabilitacje, postanowiła wykorzystać w komunikacji klinika ENEL-SPORT. W dniu rozpoczęcia mistrzostw dziennikarze zostali zaproszeni do przychodni na spotkanie z Pawłem Wszołkiem, który miał opowiedzieć na pytania dotyczące jego stanu zdrowia oraz przewidywań dotyczących samego turnieju. Za kontakt z mediami w imieniu kliniki odpowiada agencja Face it.