6 blogów o marketingu sportowym, które warto znać

Damian Jursza

Damian Jursza

Test

Niestety niewiele jest w polskiej sieci miejsc, gdzie można przeczytać o marketingu sportowym. Jakoś tak się dziwnie składa, że pomimo rozwoju blogosfery, liczba stron o biznesie sportowym nie powiększa się. Owszem powstają nowe inicjatywy, ale w tym samym czasie inni blogerzy zawieszają swoją działalność.  Przykładami tego są blogi prowadzone w przeszłości przez Joannę Czyczuk, Stanisława Pogorzelskiego (ostatnio podjął próbę reaktywacji), Arkadiusza Żmudzińskiego, Rafała Żochowskiego (w tym roku nie opublikował żadnego wpisu) i kilku innych osób.

Oto lista 6. blogów o marketingu sportowym, które w ramach Share Week 2014 polecam. Kolejność alfabetyczna.

jakubmuller.pl

Mający chyba najdłuższą historię blog w tym zestawieniu (istnieje od 2008 roku). Co prawda poświecony jest nie tylko marketingowi sportowemu, ale to właśnie ten temat zdecydowanie dominuje. Prowadzi go Jakub Muller, dziennikarz i współwłaściciel popularnego serwisu Marketing przy Kawie. Autor nie piszę często, ale za to stara się, aby wpisy były obszerne i zawierały ciekawy, subiektywny punkt widzenia.

kopanina.pl

Jak sama nazwa wskazuje blog skupia się wyłącznie na piłce nożnej. Założycielem Kopaniny jest Piotr Kasprzyk, wcześniej m.in. redaktor naczelny serwisu SportMarketing.pl oraz dyrektor ds. PR w Polskim Związku Piłkarzy. Na blogu znajdziemy teksty dotyczące marketingu sportowego w największych i najbogatszych ligach świata, ale także artykuły poświęcone naszym rodzimym rozgrywkom. Co ważne autor przedstawia zarówno przykłady, które warto naśladować, a także wpadki jakich trzeba się wystrzegać.

marketingsportowy.net

Blog powiązany z najbardziej popularnym i chyba też najbardziej cenionym fanpage’m poświęconym marketingowi sportowemu na Facebooku.   Szkoda, że artykuły pojawiają się rzadko, gdy jednak już się ukażą, to stoją na wysokim poziomie.

prsportowy.pl

Najmłodszy blog w zestawieniu. Pachnący jeszcze świeżością, bo pierwsza notka pojawiła się dopiero pod koniec stycznia tego roku. Autorem jest Michał Pacuda, który sport zna  z wielu perspektyw. Był dziennikarzem (m.in. komentował mecze NBA w Orange Sport i Igrzyska Olimpijskie w nSport), trenerem kadetów i juniorów, rzecznikiem prasowym koszykarskiej Polonii Warszawa, a od grudnia 2012 roku pełni funkcję PR Managera w Polskim Związku Koszykówki i Polskiej Lidze Koszykówki. Na blogu przeczytamy o public relations w sporcie, marketingu sportowym oraz szeroko rozumianym internecie i nowych technologiach.  Z pewnością nie zabraknie wiele koszykarskich case’ów, a wszystko to widziane oczami praktyka. Oby tylko starczyło czasu i zapału.

marketingsportu.pl (dawniej reklaMAN.wordpress.com)

Jeden z najbardziej regularnie prowadzonych blogów poświęconych marketingowi sportowemu. Założył go Kamil Kwaśniak, pasjonat sportu, na co dzień pracujący jako Social Media Specialist. I to, że autor świetnie czuje się i porusza po środowisku internetowym widać na każdym kroku. Liczba wynajdywanych case’ów publikowanych m.in. w ramach cotygodniowych „pRasówek” robi wrażenie i powinna być cennym źródłem informacji dla ludzi z branży.

zawadablog.pl

O tym jak działania marketingowe można wykorzystać w klubach z niższych lig dowiecie się z lektury bloga Tomasza Zawady. Autor w 2011 roku obronił pracę magisterką pt. „Budowa wizerunku profesjonalnego klubu sportowego” na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu.  Obecnie swoje pomysły wdraża jako prezes Stali Pleszew. Wpisy na blogu nie ukazują się często, ale dla osób pracujących w małych klubach, zmagających się z szarą codziennością mogą być bardzo interesujące.

 

Znasz jakiś ciekawy blog o marketingu sportowym? Koniecznie zostaw link w komentarzach.

[Fot. unsplash]

Nie przegap wymarzonej pracy!
Najlepsze oferty co wtorek na Twoim mailu.