Kurs dziennikarstwa sportowego dostępny dla wszystkich
Damian Jursza

Pół roku intensywnej pracy, zamknięta edycja testowa dla grupy 50 osób i wreszcie jest – pierwszy w Polsce internetowy kurs – “Dziennikarstwo sportowe”. Program kursu daleko wykracza poza ramy dziennikarstwa i obejmuje również takie aspekty jak: marketing, SEO, PR, prawo, kierowanie karierą czy efektywna praca.
Pomysł na stworzenie kursu rodził się stopniowo pod wpływem licznych pytań otrzymywanych od czytelników bloga PracaSport.pl:
- Jak sprawić, żeby czytelnicy czytali moje artykuły?
- Dlaczego moja strona nie jest widoczna w wynikach wyszukiwania?
- Jak zdobyć więcej followersów na Twitterze?
- Skąd brać legalne zdjęcia do artykułów?
- Jak założyć własnego bloga?
To tylko niektóre z nich.
Dziennikarstwo sportowe to coś więcej niż pisanie artykułów
Jak widać grupa czytelników i ich oczekiwań była bardzo zróżnicowana. Planując kurs chcieliśmy, aby jego zakres tematyczny był jak najbardziej szeroki i dostosowany do realiów multimedialnych redakcji. Wiadomo, że współczesne dziennikarstwo nie ogranicza się już tylko do napisania artykułu i wysyłania go do wydawcy. Nie wystarczy lekkie pióro – dziennikarz to dziś jednoosobowa instytucja.
Dlatego cel postawiliśmy sobie bardzo ambitny. Stworzyć kompleksowy produkt, który dla początkujących stanowić będzie pierwszy krok do wymarzonej pracy, a bardziej doświadczonym twórcom (dziennikarzom, blogerom, pracownikom działów marketingu i PR) pozwoli udoskonalić swój warsztat i spojrzeć na działania w internecie z nowej perspektywy.
Pracując nad programem kursu poprosiliśmy was o pomoc. Otrzymaliśmy ponad setkę ankiet, w których odpowiedzieliście czego najbardziej chcecie się nauczyć i jakie są wasze oczekiwania wobec kursu. Całą historię opisaliśmy na blogu w tym miejscu.
Drugim ważnym aspektem było stworzenie takiej platformy e-learningowej, która będzie maksymalnie prosta w obsłudze i dostępna na każdym urządzeniu (w tym tabletach i smartfonach). Wszystko przez to, że sami mieliśmy nieciekawe doświadczenia z nauką przez internet. E-learning w Polsce kojarzył się nam z czymś topornym, brzydkim i mało praktycznym.
I wreszcie ostatni element układanki. Bardzo chcieliśmy, aby każdy uczestnik mógł przystąpić do nauki w dogodnym dla niego momencie. Postanowiliśmy zrezygnować z cykliczności i dać otwarty dostęp do zapisów. Co to oznacza? Otóż, zainteresowany wchodzi na stronę w dowolnym terminie, opłaca kurs i od tego momentu przez 30 dni ma dostęp do platformy.
Jeśli zastanawiasz się czy warto przystąpić do nauki już teraz czy poczekać na lepszy moment, zajrzyj na koniec artykułu.
Wyniki przerosły nasze oczekiwania
Na przełomie grudnia i stycznia w zamkniętej edycji kursu wzięło udział blisko 50 osób. Byliśmy bardzo ciekawi jak odbiorą one kurs. Osoby te kupiły dostęp do platformy niejako w ciemno, gdyż z wiadomych względów nie mogły się zapoznać się z opiniami innych uczestników.
Po każdym rozdziale prosiliśmy o wypełnienie krótkiej ankiety oraz wystawienie oceny. Wszystkie 7 części kursu uzyskały średnią oceną powyżej 5 (w skali 1-6). Co ciekawe bardzo wysokie oceny odnotowały rozdziały bonusowe poświęcone tematyce związanej z założeniem własnego fanpage’a na Facebooku oraz bloga.
Po zakończeniu nauki, uczestnicy wypełniali ankietę końcową. Ogólna ocena kursu była jeszcze lepsza niż ta poszczególnych rozdziałów. Średnia ocena to 5,5, a 100% uczestników zadeklarowało, że poleciłoby kurs swoim znajomym! Niezwykle miło było przeczytać również takie opinie, że kurs dał więcej niż 5 lat studiów na kierunku dziennikarstwo. Dziękujemy!
Dzieki @Pracawsporcie za fajny i pozyteczny kurs! Nauki nigdy nie za wiele :) #marketingsportowy #pracawsporcie #akademia pic.twitter.com/XXDnNJjnlC
— Adrian Heluszka (@aheluszka) February 15, 2017
Wielkie dzięki za świetny kurs ;) Niezdecydowanym polecam – warto! pic.twitter.com/agKjBaNqRN
— Julia Kurlanc (@kurlancj) February 23, 2017
Z opiniami uczestników można się zapoznać na stronie Akademii PracaSport.pl.
W międzyczasie o swoje zdanie na temat kursu poprosiliśmy także osoby działające w szeroko rozumianej branży marketingu sportowego. Eksperci byli pod wrażeniem dużej ilości oraz jakości materiału w stosunku do ceny szkolenia.
Właśnie przetestowałem kurs https://t.co/2FSYiNnrGG Fajna mobilna platforma do nauki dla młodych kotów dziennikarstwa ;-) @Pracawsporcie
— Karol Kuśka (@karolkuska) February 19, 2017
Dlaczego warto zapisać się w marcu?
Wspominaliśmy, że do nauki można przystąpić w dowolnym momencie. Warto jednak zrobić to już teraz. Do końca marca obowiązuje bowiem rabat dla czytelników bloga PracaSport.pl uprawniający do zniżki 39 zł. Żeby z niego skorzystać wystarczy w formularzu rejestracyjnym wpisać specjalny kod “BLOGPWS17”.