Wirtualna Polska kupuje Sportowefakty.pl!

Dawno na rynku mediów sportowych nie było tak ciekawego przejęcia. Grupa Wp.pl kupiła serwis Sportowefakty.pl. Kwoty transakcji nie ujawniono. A szkoda…

Według marcowego badania Megapanel PBI/Gemius Sportowefakty.pl odnotowały 570 788 realnych użytkowników i 35 369 207 odsłon . To szósty wynik wśród stron sportowych w Polsce. Wyżej są tylko:

  1. Grupa Onet – RASP – Sport  5 333 302 (real users)
  2. Grupa Wirtualna Polska – Sport 4 617 417
  3. Grupa Gazeta.pl – Sport 2 390 307
  4. Grupa Interia.pl – Sport 1 108 520
  5. Meczyki.pl 796 340

Analizując wyniki Megapanelu, nie trudno się domyślić, że celem Wirtualnej Polski jest dogonienie lidera – Grupy Onet. Teraz szanse wyraźnie wzrosły.

Sportowefakty.pl powstały w 2004 roku, systematycznie zdobywając zaufanie czytelników. Początkową popularność zawdzięczają przede wszystkim obszernym aktualnościom i relacjom z żużlowych aren. Do dziś jest to zresztą najpopularniejszy dział na stronie. Przełożyło się to  na dwukrotne zdobycie Nagrody Kapituły Polskiego Związku Motorowego w Kategorii Medium Roku Internet (2009 i 2011). Trudno się dziwić tym sukcesom, skoro właściciel serwisu od lat jest związany z czarnym sportem. Dariusz Górzny to były prezes żużlowego klubu PSŻ Poznań. Rzecznikiem prasowym tego zespołu był natomiast Damian Gapiński, czyli redaktor naczelny portalu, a aktualnie również prezes Wielkopolskiego Związku Piłki Siatkowej.

Sportowefakty.pl to nie tylko żużel, ale też m.in. piłka nożna, siatkówka, piłka ręczna i koszykówka. Siłą portalu jest to, że bazuje na własnym kontencie, tworzonym przez siatkę korespondentów z całej Polski. W 2011 roku SportoweFakty.pl zostały wybrane przez Instytut Monitorowania Mediów za najbardziej opiniotwórczy portal sportowy.

Dla 11-letniego serwisu nastały nowe czasy. Ciekawe czy w związku z przejęciem zmieniona zostanie struktura redakcji oraz planowanie jest odświeżenie strony? Na te i inne pytania odpowiedź poznamy zapewne wkrótce.

Interesuje Cię praca w branży sportowej?
Sprawdź Akademię PracaSport.pl i nasz wysoko oceniany internetowy kurs dziennikarstwa sportowego. Poprawisz swój warsztat, a także zdobędziesz wiedzę z takich dziedzin jak marketing, SEO, PR, prawo oraz dowiesz się jak kierować swoją karierą i poprawić efektywność pracy.