Artykuły

Wirtualna Polska kupuje Sportowefakty.pl!

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr

Dawno na rynku mediów sportowych nie było tak ciekawego przejęcia. Grupa Wp.pl kupiła serwis Sportowefakty.pl. Kwoty transakcji nie ujawniono. A szkoda…

Według marcowego badania Megapanel PBI/Gemius Sportowefakty.pl odnotowały 570 788 realnych użytkowników i 35 369 207 odsłon . To szósty wynik wśród stron sportowych w Polsce. Wyżej są tylko:

  1. Grupa Onet – RASP – Sport  5 333 302 (real users)
  2. Grupa Wirtualna Polska – Sport 4 617 417
  3. Grupa Gazeta.pl – Sport 2 390 307
  4. Grupa Interia.pl – Sport 1 108 520
  5. Meczyki.pl 796 340

Analizując wyniki Megapanelu, nie trudno się domyślić, że celem Wirtualnej Polski jest dogonienie lidera – Grupy Onet. Teraz szanse wyraźnie wzrosły.

Sportowefakty.pl powstały w 2004 roku, systematycznie zdobywając zaufanie czytelników. Początkową popularność zawdzięczają przede wszystkim obszernym aktualnościom i relacjom z żużlowych aren. Do dziś jest to zresztą najpopularniejszy dział na stronie. Przełożyło się to  na dwukrotne zdobycie Nagrody Kapituły Polskiego Związku Motorowego w Kategorii Medium Roku Internet (2009 i 2011). Trudno się dziwić tym sukcesom, skoro właściciel serwisu od lat jest związany z czarnym sportem. Dariusz Górzny to były prezes żużlowego klubu PSŻ Poznań. Rzecznikiem prasowym tego zespołu był natomiast Damian Gapiński, czyli redaktor naczelny portalu, a aktualnie również prezes Wielkopolskiego Związku Piłki Siatkowej.

Sportowefakty.pl to nie tylko żużel, ale też m.in. piłka nożna, siatkówka, piłka ręczna i koszykówka. Siłą portalu jest to, że bazuje na własnym kontencie, tworzonym przez siatkę korespondentów z całej Polski. W 2011 roku SportoweFakty.pl zostały wybrane przez Instytut Monitorowania Mediów za najbardziej opiniotwórczy portal sportowy.

Dla 11-letniego serwisu nastały nowe czasy. Ciekawe czy w związku z przejęciem zmieniona zostanie struktura redakcji oraz planowanie jest odświeżenie strony? Na te i inne pytania odpowiedź poznamy zapewne wkrótce.

Znasz już Akademię PracaSport.pl?

Jeśli pracujesz w sporcie lub jest to Twoim celem, nasza platforma edukacyjna jest właśnie dla Ciebie. Już blisko pół tysiąca osób wzięło udział w internetowych kursach przeznaczonych dla branży sportowej. Uczymy praktycznych aspektów z zakresu marketingu, dziennikarstwa, social media czy efektywnej pracy. Kliknij tutaj i wybierz czego chcesz się nauczyć.

Ponad 15 lat doświadczenia w branży sportowej. Od 2013 roku prowadzę bloga PracaSport.pl, gdzie dzielę się wiedzą z zakresu mediów, nowych technologii, sponsoringu i sportu.

Komentarze