Porady

Wasze pytania: Ile powinien trwać program wideo?

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr

Ten blog jest przede wszystkim dla Was, dlatego będę starał się na bieżąco odpowiadać na różne pytania. Na początek kwestia programów wideo, czyli tzw. wideocastów. O to ile czasu powinien trwać jeden odcinek, zapytał  początkujący dziennikarz sportowy.

Odpowiedź brzmi – jak najkrócej. W ostatnich latach w internecie powstało mnóstwo wideocastów oraz wideoblogów (tzw. vlogi). Wiele z nich zdobyło sporą popularność jak chociażby Lekko Stronniczy, Matura to bzdura, To się wytnie czy Pyta.pl. Co więcej prawdziwy boom na wideo dopiero nas czeka. Powstaje podstawowe pytanie, kiedy mamy to wszystko oglądać?

Brakuje nam nie tylko czasu, ale często i koncentracji. Korzystając z komputera lub tabletu jednocześnie przeglądamy portale internetowe, serwisy społecznościowe i rozmawiamy ze znajomymi przez różnej maści komunikatory. Ciężko jest w skupieniu obejrzeć 30 minutowy wywiad, natomiast znacznie łatwiej jest znaleźć chwilę, aby rzucić okiem na 5 minutowy filmik na YouTubie.

Ile zatem powinien trwać optymalny program wideo? Najlepiej ok. 5-10 minut, a już na pewno nie dłużej niż 15 minut.

Nie idźcie tą drogą:

Niezłym programem wideo (pomijając fatalne aspekty techniczne) prowadzonym przez Krzysztofa Stanowskiego i Marcina Grzywacza uraczyło nas w poniedziałek Weszło. Co z tego? Wideocast trwa ponad godzinę i tylko niewiele osób będzie w stanie obejrzeć go w całości! Tym samym ci uznani dziennikarze sportowi wykazali się absolutną ignorancją internetowych trendów.

Warto naśladować:

Zupełnie inną drogę wybrał Dominik Szarek, którego cotygodniowe wywiady w ramach Futbolove trwają 10-12minut. Dla widzów mogą być ciekawym uzupełnieniem lektury przy porannej kawie lub przyjemnym przerywnikiem w pracy. Warto podkreślić, że Dominik posiada ogromne jak na polskie warunki doświadczenie związane z wideo w sieci. Przypomnijmy, że jest on jednym z założycieli telewizji internetowej ISTV.pl.

[Fot. rachel a. k./Flickr]

Znasz już Akademię PracaSport.pl?

Jeśli pracujesz w sporcie lub jest to Twoim celem, nasza platforma edukacyjna jest właśnie dla Ciebie. Już blisko pół tysiąca osób wzięło udział w internetowych kursach przeznaczonych dla branży sportowej. Uczymy praktycznych aspektów z zakresu marketingu, dziennikarstwa, social media czy efektywnej pracy. Kliknij tutaj i wybierz czego chcesz się nauczyć.

Ponad 15 lat doświadczenia w branży sportowej. Od 2013 roku prowadzę bloga PracaSport.pl, gdzie dzielę się wiedzą z zakresu mediów, nowych technologii, sponsoringu i sportu.

Komentarze