Wasze pytania: Ile powinien trwać program wideo?

Ten blog jest przede wszystkim dla Was, dlatego będę starał się na bieżąco odpowiadać na różne pytania. Na początek kwestia programów wideo, czyli tzw. wideocastów. O to ile czasu powinien trwać jeden odcinek, zapytał  początkujący dziennikarz sportowy.

Odpowiedź brzmi – jak najkrócej. W ostatnich latach w internecie powstało mnóstwo wideocastów oraz wideoblogów (tzw. vlogi). Wiele z nich zdobyło sporą popularność jak chociażby Lekko Stronniczy, Matura to bzdura, To się wytnie czy Pyta.pl. Co więcej prawdziwy boom na wideo dopiero nas czeka. Powstaje podstawowe pytanie, kiedy mamy to wszystko oglądać?

Brakuje nam nie tylko czasu, ale często i koncentracji. Korzystając z komputera lub tabletu jednocześnie przeglądamy portale internetowe, serwisy społecznościowe i rozmawiamy ze znajomymi przez różnej maści komunikatory. Ciężko jest w skupieniu obejrzeć 30 minutowy wywiad, natomiast znacznie łatwiej jest znaleźć chwilę, aby rzucić okiem na 5 minutowy filmik na YouTubie.

Ile zatem powinien trwać optymalny program wideo? Najlepiej ok. 5-10 minut, a już na pewno nie dłużej niż 15 minut.

Nie idźcie tą drogą:

Niezłym programem wideo (pomijając fatalne aspekty techniczne) prowadzonym przez Krzysztofa Stanowskiego i Marcina Grzywacza uraczyło nas w poniedziałek Weszło. Co z tego? Wideocast trwa ponad godzinę i tylko niewiele osób będzie w stanie obejrzeć go w całości! Tym samym ci uznani dziennikarze sportowi wykazali się absolutną ignorancją internetowych trendów.

Warto naśladować:

Zupełnie inną drogę wybrał Dominik Szarek, którego cotygodniowe wywiady w ramach Futbolove trwają 10-12minut. Dla widzów mogą być ciekawym uzupełnieniem lektury przy porannej kawie lub przyjemnym przerywnikiem w pracy. Warto podkreślić, że Dominik posiada ogromne jak na polskie warunki doświadczenie związane z wideo w sieci. Przypomnijmy, że jest on jednym z założycieli telewizji internetowej ISTV.pl.

[Fot. rachel a. k./Flickr]

Interesuje Cię praca w branży sportowej?
Sprawdź Akademię PracaSport.pl i nasz wysoko oceniany internetowy kurs dziennikarstwa sportowego. Poprawisz swój warsztat, a także zdobędziesz wiedzę z takich dziedzin jak marketing, SEO, PR, prawo oraz dowiesz się jak kierować swoją karierą i poprawić efektywność pracy.