Ruszyła pierwsza edycja Facebook Football Awards

Piłka nożna to najpopularniejsza dyscyplina sportowa na świecie. Profile czołowych klubów i zawodników należą do największych na Facebooku i skupiają milionowe rzesze fanów. Potencjał ten zdaje się dostrzegać społecznościowy gigant z Kalifornii, czego efektem jest pierwsza edycja nagród piłkarskich.

Facebook Football Awards to plebiscyt w którym udział mogą wziąć kibice z całego świata. Organizowany jest przez Facebooka wspólnie z BT Sport and Mirror Football i dotyczy tylko wyłącznie rozgrywek Premier League. Szkoda… Głosowanie odbywa się za pośrednictwem dedykowanej aplikacji .

Do wyboru są następujące kategorie: zawodnik roku, młody zawodnik rok, manager roku, klub roku, najlepsza jedenastka, fan roku (konkurs Mirror Football) oraz kategoria, która wydaje się być najbardziej ciekawa w kontekście komunikacji w social media – kontent roku.

Głosowanie trwa potrwa do 11 maja. Ciekawe czy kolejny raz polscy internauci zmobilizują się i powalczą o jak najwyższą lokatę polskich zawodników? W przypadku globalnego głosowania nie jest to łatwe zadanie, co pokazała niedawna akcja z Marcinem Gortatem, który ostatecznie nie załapał się do meczu gwiazd NBA.

Facebook Football Awards – podsumowanie

Plusy:
– Wykorzystanie potencjału Facebooka
– Oryginalna kategoria – najlepszy kontent na Facebooku

Minusy:
– Tylko i wyłącznie Premier League
– Głosowanie odbywa się w trakcie sezonu zamiast po jego zakończeniu

Interesuje Cię praca w branży sportowej?
Sprawdź Akademię PracaSport.pl i nasz wysoko oceniany internetowy kurs dziennikarstwa sportowego. Poprawisz swój warsztat, a także zdobędziesz wiedzę z takich dziedzin jak marketing, SEO, PR, prawo oraz dowiesz się jak kierować swoją karierą i poprawić efektywność pracy.