Artykuły

Lech – Legia. Czy lokalne media mogą informować o odwiecznym rywalu?

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr

Lokalna poznańska telewizja WTK wyemitowała w trakcie wiadomości sportowych materiał o przygotowaniach Legii Warszawa.  Podobno nie pierwszy raz. Na reporterów stacji spadła fala krytyki, ze strony  przedstawicieli innych poznańskich mediów. Czy słusznie?

Od dawna dziennikarze z Warszawy uważają, że ich koleżanki i koledzy z Poznania są przewrażliwieni na swoim (i Lecha) punkcie. Ci drudzy z kolei zarzucają „warszawiakom”, że będąc przedstawicielami ogólnopolskich mediów solidaryzują się tylko z jedną drużyną – Legią. Zapominając przy tym o niezbędnym obiektywizmie.  Rzadko jednak dochodzi do polemiki pomiędzy przedstawicielami tego samego „obozu”, a tak było tym razem.

Od razu zaznaczę, że słowa krytyki w kierunku telewizji WTK są moim zdaniem zupełnie nieuprawnione. Trwa sezon ogórkowy, lokalnych wydarzeń sportowych jest jak na lekarstwo, a ramówkę trzeba przecież jakoś zapełnić.  Poza tym nie oszukujmy się, w Poznaniu każdego interesuje w jakiej kondycji znajduje się największy rywal „Kolejorza”.  Każdy kto, choć trochę zna realia panujące w stolicy Wielkopolski wie, że baczne przyglądanie się Legii jest na porządku dziennym. Tym bardziej teraz, kiedy oba kluby rywalizowały niemal do ostatnich kolejek o mistrzostwo, a burzę wywołały transfery Bereszyńskiego i Ojaamy.

Dyskusja pomiędzy poznańskimi dziennikarzami odbyła się na Facebooku. Na prośbę jej uczestników usunąłem całą rozmowę, która wcześniej pojawiła się w tym wpisie.

[Fot. Sibe Kokke/Flickr]

Znasz już Akademię PracaSport.pl?

Jeśli pracujesz w sporcie lub jest to Twoim celem, nasza platforma edukacyjna jest właśnie dla Ciebie. Już blisko pół tysiąca osób wzięło udział w internetowych kursach przeznaczonych dla branży sportowej. Uczymy praktycznych aspektów z zakresu marketingu, dziennikarstwa, social media czy efektywnej pracy. Kliknij tutaj i wybierz czego chcesz się nauczyć.

Ponad 15 lat doświadczenia w branży sportowej. Od 2013 roku prowadzę bloga PracaSport.pl, gdzie dzielę się wiedzą z zakresu mediów, nowych technologii, sponsoringu i sportu.

Komentarze