Wywiady

Wywiad: Konrad Podosek – prezes GO2SPORT

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr

Konrad Podosek to pomysłodawca i współzałożyciel GO2SPORT.net wyszukiwarki obiektów i atrakcji sportowo-rekreacyjnych. Biznesem po raz pierwszy zainteresował się mając 17 lat. Absolwent Alternatywnej Szkoły Biznesu i Rozwoju Osobowego (ASBIRO). Miłośnik sportu, jako amator aktywnie uprawia sztuki walki, mtb, badmintona, tenisa ziemnego, narciarstwo alpejskie oraz siatkówkę. Jego największą miłością są rajdy samochodowe, w przyszłości chciałbym zasiąść za kierownicą rajdówki.

Czytelnikom PracaSport.pl opowiada o wyzwaniach przed którymi stanęła cała branża sportowo-rekreacyjna w związku z pandemią oraz skąd pomysł na założenie GO2SPORT.net.

Jak wygląda rzeczywistość obiektów i atrakcji sportowych w dobie COVID? 

Wygląda bardzo źle. Właściciele i pracownicy obiektów sportowych są w ciężkiej depresji. Nie dość, że zostali odcięci od źródła zarobku, to każdego miesiąca generują koszty prowadzenia działalności oraz koszty życia prywatnego. Bastion dbania o zdrowie oraz odporność fizyczną stoi. Lockdown spowodował również ogromną dezorientację społeczną. Ludzie nie wiedzą kiedy ich ulubione obiekty zostaną otwarte. Coś co nazywamy basenem jest dziś otwarte, a coś co nazywamy parkiem wodnym jest zamknięte.


Z jakimi wyzwaniami, najczęściej zmagają się zarządcy ośrodków sportowo – rekreacyjnych? 

W Polsce w wielu branżach powstało „sportowe podziemie” albo obiekty stoją całkowicie puste. Ludzie chcą ćwiczyć, dbać o zdrowie, a przedsiębiorcy chcą cokolwiek zarobić, mając odpowiedzialność za utrzymanie rodzin zespółu pracowników. Muszą z czegoś żyć. Obecnie takie zabiegi jak wchodzenie do obiektów na hasło, nazywanie siłowni kościołem, czy płacenie w obiektach tylko gotówką, stały się ostatnio chlebem powszednim. Wyzwaniem zarządców jest walka o przetrwanie.

Jak widzisz najbliższe lata rynku infrastruktury sportowej? Co się zmieni? Możesz wskazać zarówno zmiany na plus jak i te na minus.

Na plus zadziała to, że ludzie ogromnie stęsknili się za sportem. Gdy wszystko wróci w niedługim czasie do normalności, wszyscy bardziej ten sport będziemy sobie szanować. Będziemy uprawiać sport ze zdwojoną chęcią i częstotliwością. Zauważamy, jak mieliśmy dobrze dopiero gdy coś straciliśmy, a tak było z dostępem do infrastruktury sportowej w ostatnim czasie.

Na minus zdecydowanie zadziała zasiedzenie w domu najmłodszych Polaków z pokolenia Z. Już przed marcem 2020, mieliśmy ogromny problem z rozrastającą się cyfrozą. Dla wielu z najmłodszych kluczowe będzie szybkie i stanowcze działanie ze strony rodziców. Jak najczęstsze angażowanie dzieci do zajęć, gdzie nie mogą fizycznie, w danym momencie siedzieć na komputerze, czy trzymać telefonu w ręku. Wspólna gra w piłkę, wyjście na narty, czy basen. To są działania kluczowe. Pomogą pokazać dzieciakom z powrotem realne życie i budować zainteresowanie prawdziwą, a nie wirtualną rzeczywistością.

Czy masz pomysły, w jaki sposób branża sportowa może się odbudować? 

By branża się odbudowała potrzeba jak najwięcej chętnych do uprawiania sportu. O ile nie martwię się aż tak o wzmożoną aktywność osób 25 + które znają smak wychodzenia „na pole” „na dwór” i czekania w kolejce aż starsi koledzy zwolnią zajęte boisko – śmiech, to osoby młodsze muszą otrzymać mocny bodziec do działania. Tutaj bardzo przydatne będą akcje wszelkich gwiazd na przykład we współpracy z dużymi markami sportowymi. Akcje uświadamiające oraz motywujące do działania. Świetną akcją kilka lat temu było: „Wyloguj się do życia” których twarzami byli Robert Lewandowski, Wojciech Szczęsny oraz Wojtek Sokół.

Bardzo ważne będzie również duże zaangażowanie i poczucie misji nauczycieli wf-u, większa ilość firm, które pomogą w rozwoju utalentowanym sportowcom oraz my wszyscy wyciągając znajomych i dzieciaki na rower, kręgle, kajaki i tym podobne.

Stworzyłeś wyszukiwarkę sportu i rekreacji GO2SPORT, opowiedz skąd pomysł na portal? 

Jak niektórzy mawiają „Potrzeba matką wynalazców”. Przez kilka sezonów wraz z kolegami poszukiwaliśmy hal do gry w siatkówkę. Jeździliśmy i dzwoniliśmy po obiektach. Podejmowaliśmy próby wynajęcia obiektów. W większości przypadków nasze poszukiwania kończyły się fiaskiem. Obiekty, które nas interesowały, były już wynajęte albo nam kończył się pomysł gdzie jeszcze zadzwonić. Obdzwanialiśmy zawsze średnio 20 z 50 (jak się później dowiedzieliśmy) obiektów w naszym rejonie. Pozostałych 30 po prostu nie znaliśmy… Tak właśnie powstał pomysł na stworzenie portalu, dzięki któremu aktywnie żyjący ludzie będą mogli – w szybki i łatwy sposób znaleźć dostępne obiekty, zobaczyć zdjęcia, sprawdzić ceny i skontaktować się z danym obiektem, a właściciele obiektów sportowych – pozyskać większą ilość klientów. Takiej możliwości dotychczas nie było.

Jakie problemy rozwiązujecie? 

Stworzyliśmy miejsce rozwiązujące problem nieefektywnego wyszukiwania obiektów sportowych i rekreacyjnych. Miejsce, które pomoże żyć milionom Polaków aktywniej, a przez to zdrowiej. Z naszych badań wynika, że ponad 70% ludzi nie zna otaczających ich atrakcji sportowych, 93% chce korzystać z tego typu wyszukiwarki, a aż 77% deklaruje chęć częstszego uprawiania sportu, gdy będzie miało lepszy dostęp do informacji o obiektach w swojej okolicy. Dzięki nam osoby żyjące aktywnie, bądź chcące żyć aktywnie, za pomocą kilku kliknięć odnajdą obiekty i atrakcje sportowo-rekreacyjne w swojej okolicy. W GO2SPORT mamy obiekty z ponad 120 dyscyplin sportowych. Znajdziecie u nas atrakcje od hal sportowych, przez parki trampolin, po trasy rolkowe.

Jak Wasza firma radzi sobie w czasach pandemii? 

Nasza firma radzi sobie poprzez determinację i siłę woli zespołu. Powiedziałem mojemu zespołowi, że czas lockdownu, to najlepszy czas na pozyskiwanie klientów, bo większość siedzi w domu i znajdzie czas na rozmowę z nami czy spotkanie ☺ . Mimo tego, że sport stał, to wiedzieliśmy, że to wszystko się za jakiś czas skończy. Także walczyliśmy o klientów każdego dnia spotykając się z tymi, którzy wyrażali na to zgodę, a z pozostałymi poprzez spotkania online. Udało nam się trochę klientów pozyskać. Liczby są jednak współmierne do sytuacji na rynku. Pozyskaliśmy zaledwie 15% w stosunku do tego co założyliśmy na początku 2020. 85% klientów zapowiedziało dołączenie do GO2SPORT, po zniesieniu obostrzeń, bo to co stworzyliśmy bardzo im się podoba i widzą, że ma sens. Czyli liczymy, że na dniach nasza sytuacja jak i całej branży się poprawi. Tego wszystkim gorąco życzę.

Przypuśćmy, że jestem zarządcą, właścicielem obiektu sportowego, co mam zrobić, żeby moje obiekty pojawiły się na Waszej ogólnopolskiej wyszukiwarce? 
Dlaczego warto zdecydować się na współpracę z Wami?

Już od dawna szybko i sprawnie wyszukujemy hotele, restauracje, lekarzy, fryzjerów i samochody na portalach stworzonych do tego celu. Przyszedł czas na sport. Zachęcamy zarządców obiektów sportowych do dołączenia do nas, by zwiększyć popularność swojego obiektu w regionie oraz jednocześnie przyciągać do siebie nowych, aktywnie żyjących ludzi i wspólnie popularyzować sport.

By dołączyć do GO2SPORT najlepiej skontaktować się z naszym przedstawicielem, który poprowadzi sprawnie przez proces dołączenia obiektu/ów do portalu. Dane znajdują się w zakładce kontakt na GO2SPORT.net.

Na koniec, chciałbym abyś naszych czytelników zostawił z jakimś przesłaniem wynikającym z naszej rozmowy… :)

Życie jest tak piękne i ciekawe, że nie warto marnować go całego przed ekranem, śledząc poczynania innych. Odnajdźmy w życiu balans, póki nie jest jeszcze za późno. Wylogujmy się do życia… zaczynając od aktywności fizycznej.

Znasz już Akademię PracaSport.pl?
Jeśli pracujesz w sporcie lub jest to Twoim celem, nasza platforma edukacyjna jest właśnie dla Ciebie. Już ponad 1000 osób wzięło udział w internetowych kursach dla branży sportowej. Uczymy praktycznych aspektów z zakresu marketingu, dziennikarstwa, social media czy efektywnej pracy. Ponad 98% uczestników poleciłoby kurs swoim znajomym! Kliknij tutaj i wybierz czego chcesz się nauczyć.

Ponad 15 lat doświadczenia w branży sportowej. Od 2013 roku prowadzę bloga PracaSport.pl, gdzie dzielę się wiedzą z zakresu mediów, nowych technologii, sponsoringu i sportu. Więcej informacji: damianjursza.com

Komentarze