Artykuły

Konkurs InternetowyKantor.pl z Lewandowskim. Ku przestrodze

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr

Kreatywny pomysł na konkurs na Facebooku w oparciu o real time marketing? Z pozoru brzmi świetnie. Przekonał się o tym InternetowyKantor.pl, który nieświadomie naruszył prawa do wizerunku, którymi dysponuje Polski Związek Piłki Nożnej.

Na swoim fanapge’u kantor postanowił zorganizować prostą zabawę dla swoich fanów. Zadanie było oryginalne, ale nawiązywało wprost do ostatnich wyczynów kapitana reprezentacji Polski – Roberta Lewandowskiego. Użytkownicy mieli odpowiedzieć na pytanie, ilu klientów o nazwisku Lewandowski jest zarejestrowanych w Internetowykantor.pl.

Konkurs się odbył i spotkał z pozytywnym odbiorem.

Miał jednak swój epilog na krótko po jego rozstrzygnięciu. Sprawę wychwycił PZPN i zażądał wyjaśnienia sprawy. Nie bez znaczenia był też pewnie fakt, że InternetowyKantor.pl to konkurencja dla Cinkciarz.pl, czyli sponsora reprezentacji Polski.

Jaki z tego morał?

Organizujesz konkurs? Uważaj, żeby nie naruszać prawa do wykorzystania wizerunku sportowców.

[fot. Uwe Bassenhoff from Wattenscheid]

Znasz już Akademię PracaSport.pl?
Jeśli pracujesz w sporcie lub jest to Twoim celem, nasza platforma edukacyjna jest właśnie dla Ciebie. Już ponad 500 osób wzięło udział w internetowych kursach dla branży sportowej. Uczymy praktycznych aspektów z zakresu marketingu, dziennikarstwa, social media czy efektywnej pracy. Ponad 98% uczestników poleciłoby kurs swoim znajomym! Kliknij tutaj i wybierz czego chcesz się nauczyć.

Ponad 15 lat doświadczenia w branży sportowej. Od 2013 roku prowadzę bloga PracaSport.pl, gdzie dzielę się wiedzą z zakresu mediów, nowych technologii, sponsoringu i sportu.

Komentarze