Porady

Pięć aplikacji, które ułatwią Tobie działania na Instagramie

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr

Instagram to podstawowy kanał działań każdego Social Media Managera. Poznaj narzędzia, które mogą być przydatne w codziennej pracy.

Jakiś czas temu po powrocie z USA pisałem na LinkedIn, że Instagram będzie w najbliższym czasie najbardziej angażującym serwisem społecznościowym. W metrze, w kawiarniach, w parkach – wszędzie widać ludzi, którzy w swoich telefonach przeglądają Instagram. Z moich obserwacji wynikało, że co druga osoba ze smartfonem w ręce konsumowała treści właśnie tam.

Czy nam się to podoba czy nie coraz więcej ludzi zamiast komunikować się tekstowo na Facebooku czy Twitterze woli prostszą formę w postaci zdjęć czy filmów własnie na Instagramie.

Trudno nie zauważyć tego trendu także w naszym kraju. Zwłaszcza w sporcie. To nie przypadek, że największe polskie profile na Instagramie należą do Roberta Lewandowskiego, Anny Lewandowskiej i Wojciecha Szczęsnego.

Działania na Instagramie wymagają zaangażowania i czasu. Warto poznać narzędzia, które naszą pracę mogą usprawnić.

Oto 5 aplikacji, których zapewne wcześniej nie znałeś.

Later – zaplanuj swoje posty na Instagramie

Jednym z największych problemów osób obsługujących profile na Instagramie był brak możliwości wcześniejszego planowania publikacji zdjęć. Dzięki aplikacji Later możesz na spokojnie przygotować harmonogram postów, które potem automatycznie zostaną opublikowane. Póki, co opcja działa jedynie dla kont biznesowych.

W podstawowej wersji aplikacja jest darmowa i umożliwia zaplanowanie 30 postów w miesiącu.

Prime – dobierz odpowiedni czas publikacji

Zapewne zauważasz, że Twoje posty cieszą się różnym zainteresowaniem w zależności od pory ich umieszczenia w sieci. Aplikacja mobilna Prime pozwala sprawdzić, które godziny publikacji dla konkretnego profilu są najlepsze.

Narzędzie jest darmowe. Niestety póki co, dostępne tylko na urządzenia z systemem iOS.

Auditor – sprawdź fejkowe konta

Sporo użytkowników Instagrama próbuje iść drogą na skróty i po prostu kupuje fanów. Audior for Instagram próbuje temu zaradzić. Strona sprawdza jakość followersów influencerów i w prostu sposób za pomocą algorytmu wychwytuje, kto swoją społeczność zbudował na tzw. fejkowych kontach.

Analytics – analizuj swoje działania

Jeśli prowadzisz konto danej marki przydatne mogą być dla Ciebie szczegółowe dane statystyczne. Darmowe (w podstawowej wersji) narzędzie – Instagram Analytics bada ponad 30 wskaźników dla Twojego profilu oraz ponad 20 dla używanych hashtagów.

Alternatywą jest darmowa aplikacja dla iOS – Analytics for Instagram.

Fastory – promuj Instagram na swojej stronie

Twoje treści publikowane na Instagramie możesz także prezentować poza tym serwisem. Dotyczy to także popularnych Instagram Stories. Wystarczy na swojej stronie lub blogu zainstalować darmowy widżet Fastory.

PracaSport.pl na Instagramie

Właśnie wystartował (póki, co testowo) profil PracaSport.pl na Instagramie. Zanim na dobre zapełni się on treścią, to już teraz serdecznie zachęcam do jego obserwowania.

Znasz już Akademię PracaSport.pl?
Jeśli pracujesz w sporcie lub jest to Twoim celem, nasza platforma edukacyjna jest właśnie dla Ciebie. Już ponad 500 osób wzięło udział w internetowych kursach dla branży sportowej. Uczymy praktycznych aspektów z zakresu marketingu, dziennikarstwa, social media czy efektywnej pracy. Ponad 98% uczestników poleciłoby kurs swoim znajomym! Kliknij tutaj i wybierz czego chcesz się nauczyć.

Ponad 15 lat doświadczenia w branży sportowej. Od 2013 roku prowadzę bloga PracaSport.pl, gdzie dzielę się wiedzą z zakresu mediów, nowych technologii, sponsoringu i sportu.

Komentarze