Porady

Co dają hashtagi na Facebooku i czy warto je stosować?

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr

W drugim tygodniu czerwca wzorem Twittera, Facebook wprowadził hashtagi  służące do oznaczeń postów. Po niemal dwóch miesiącach od ich pojawienia się, możemy już stwierdzić czy wpłynęły na zaangażowanie użytkowników profili.

Hashtag to słowo poprzedzone znacznikiem „#”, służy do tagowania tematów i w praktyce bardzo ułatwia dyskusje na interesujące nas tematy. Największą popularnością hashtagi cieszą się oczywiście na Twitterze. Przyjęły się także na Google + oraz Instagramie.  Nic zatem dziwnego, że Mark Zuckerberg postanowił wprowadzić je także na Facebooku.

Jak wygląda stosowanie ich w praktyce?

Używają ich najwięksi i najlepsi. Według badania przeprowadzonego przez firmę Simply Measured 20% postów utworzonych przez 100 czołowych marek świata zawiera już hashtagi. Niestety,  nie wpływa to jednak na poprawę zasięgu. Posty zawierające hashtagi notują zbliżone wyniki do tych, które są ich pozbawione. Zdaniem Simply Measured oznacza to, że użytkownicy Facebooka nie wyszukują interesujących ich tematów za pośrednictwem hashtagów. Być może nie są do tego jeszcze przyzwyczajeni.

Czy zatem warto je stosować?

Na pewno tak. Już sama obecność naszych postów wraz z postami innych bardziej uznanych marek, wpływa korzystnie na nasz ekspercki wizerunek. Poza tym Facebook będzie rozwijał algorytm hashtagów  i niewykluczone, że już wkrótce bardziej promować będzie posty zawierające znaczek „#”. W najbliższych planach wzorem Twittera planowane jest wprowadzenie wyszukiwarki najpopularniejszych trendów.

[Fot. Andalib./Flickr]

Chcesz lepiej poznać zasady komunikacji na Facebooku?

Zapoznaj się z kursem Skuteczna komunikacja na Facebooku, który nauczy Cię efektywnie prowadzić fanpage. Dowiesz się co to jest Edge Rank, jak prowadzić dialog z fanami, jak organizować konkursy zgodnie z prawem oraz z jakich narzędzi najlepiej korzystać.

Ponad 15 lat doświadczenia w branży sportowej. Od 2013 roku prowadzę bloga PracaSport.pl, gdzie dzielę się wiedzą z zakresu mediów, nowych technologii, sponsoringu i sportu.

1 komentarz

Komentarze