Zostań dziennikarzem sportowym – wkrótce rusza Akademia PracaSport.pl
Damian Jursza
Jesienią będziesz miał szansę wziąć udział w unikatowym kursie dziennikarstwa sportowego, organizowanym w ramach nowego projektu – Akademii PracaSport.pl. W 30 dni poznasz najważniejsze aspekty pracy dziennikarza i poprawisz swój warsztat.
Jednym z najczęstszych marzeń czytelników PracaSport.pl jest praca w mediach. Dziennikarstwo, choć to zawód niełatwy, od lat elektryzuje i wbudza wielkie emocje. Nie bez powodu przedstawicieli mediów nazywamy czwartą władzą, a na dziennikarzy sportowych relacjonujących Euro 2016 i Igrzyska Olimpijskie w Rio patrzymy z wielką zazdrością.
Tak, dla wielu jest to praca marzeń:
Za 4 lata chciałbym polecieć na IO i relacjonować sportowe wydarzenia w kanałach Social Media @PKOL_pl ? #PomysłNaUrlop #RobotaMarzeń
— Edwin ? Zasada (@edwinzasada) August 3, 2016
@wujekbob @CzartGriz Dziennikarstwo sportowe świetna sprawa, to takie rozwijanie marzeń związanych ze sportem i jednocześnie ciekawa praca:)
— Katarzyna Kasperek (@Strzelba_afc) July 1, 2011
Gdy jeszcze raz ktoś mnie zapyta, po co Ci to dziennikarstwo sportowe, przywołam mu #EURO2016
— Kacper Bagrowski (@KacperBagrowski) June 30, 2016
Jak będzie wyglądał kurs?
Kurs będzie w pełni dostosowany do obecnych wymagań związanych z rozwojem nowych mediów i technologii. Specyfika pracy dziennikarza zmienia się każdego dnia. Dawny podział, gdzie radio ogłaszało informacje, telewizja ją pokazywała, a prasa objaśniała przestał być dawno aktualny.
Internet wymaga multimedialnych dziennikarzy, którzy w dynamiczny i atrakcyjny sposób są w stanie przekazywać informacje, które będą następnie przez czytelników komentowane i udostępniane dalej. Dziś postawienie końcowej “kropki” w artykule bywa dopiero początkiem pracy nad nim.
Jak wziąć udział?
Prace nad startem Akademii trwają, uruchomiona została już strona internetowa, na której znajdziesz więcej informacji:
Kurs będzie płatny i przeznaczony zarówno dla początkujących dziennikarzy, jak i osób, które chcą powiększyć swoją wiedzę z zakresu social media, SEO, content marketingu, narzędzi technicznych czy prawa autorskiego/prasowego.
Zapraszam do odwiedzin strony – zostaw swój adres e-mail, a będziesz na bieżąco informowany o postępach w pracy nad kursem.