Złota 11 – ofensywa marketingowa Gieksy trwa

Damian Jursza

Damian Jursza

Test

Od dawna przyglądam się poczynaniom marketingowym GKS-u Katowice. W tym klubie od blisko roku pod tym względem dzieje się naprawdę dużo dobrego. Może nie każda akcja jest strzałem w dziesiątkę, ale zapału i pomysłów członkom działu marketingu katowickiego klubu odmówić nie można.

Zresztą są już pierwsze efekty.  Popularny serwis  Weszlo w maju ubiegłego roku opublikował tekst pt. „Gieksa marketingowo jest już w Ekstraklasie”, a w styczniu obszerny reportaż, gdzie jeden ze śródtytułów nosi tytuł „Marketingowa Ekstraklasa”. Zmiany zachodzące przy Bukowej regularnie chwalą również lokalni dziennikarze.

Facebook + YouTube + influencer = sukces?

Dział marketingu nie spoczął jednak na laurach. Najgłośniejszym echem powinna odbić się kampania marketingowa, która właśnie ma miejsce. Zwłaszcza, że wykorzystano dwa niezwykle modne i nośne w Internecie tematy: social media oraz współpracę z blogerem-influencerem.

Na fanpage’u GKS-u pojawiła się aplikacja Złota 11, za pomocą której kibice głosują na najlepszych zawodników w historii klubu. Sam fakt stworzenia takiej aplikacji nie jest może niczym zaskakującym (zwłaszcza, że brakuje jej paru funkcjonalności np.  możliwość udostępnienia stworzonej jedenastki na swojej tablicy), ale już za sposób jej promocji należą się naprawdę słowa pochwały.

Najpierw na Facebooku pojawiło się zdjęcie prezesa klubu, który samodzielnie wybierał swoją jedenastkę. Pomysł świetny, gdyż za jednym wpisem ocieplamy wizerunek prezesa (pokazując, że jest normalnym, wyluzowanym facetem) i promujemy samą aplikację.

Drugim rewelacyjnym posunięciem było wykorzystanie jednego z najpopularniejszych śląskich dziennikarzy – Pawła Czado, który na swoim blogu szczegółowo opisał, w jaki sposób dokonał wyboru najlepszych zawodników Gieksy. Całość komunikacji wsparł film w Gieksa TV, który dokumentuje jak przebiegał proces głosowania. Jedyne do czego można się przyczepić to,  że wideo trwa zbyt długo (20 minut). Na usprawiedliwienie trzeba dodać, że Paweł Czado opowiada w tym czasie sporo anegdot, a twórcy chcieli zapewne pokazać, że GKS to klub z bogatą historią, wiec wybór topowej jedenastki nie był prosty.

GKS Katowice pokazuje, że nie trzeba wielkich budżetów, żeby w oryginalny i ciekawy sposób promować  swój wizerunek. Zawstydzone powinny czuć się niektóre kluby ekstraklasy, w których na działania marketingowe brakuje nie tylko pieniędzy, ale przede wszystkim pomysłów.

[Fot. facebook.com/GKS.Katowice]

Nie przegap wymarzonej pracy!
Najlepsze oferty co wtorek na Twoim mailu.