Wywiad: Adrian Macielak – Sport Managment Academy

Czytelniku marzysz o pracy w sporcie? Obserwuj działania i uczestnicz w inicjatywach Studenckiego Koła Naukowego Zarządzania w Sporcie SGH w Warszawie. Warto! O trwających właśnie warsztatach Sport Management Academy opowiada Adrian Macielak, koordynator tego projektu.

Wystartowało Sport Managment Academy, proszę przybliżyć czym jest to wydarzenie?

Sport Management Academy to projekt skierowany do osób zainteresowanych tematyką sportu i biznesu. Poprzez organizowanie warsztatów z ludźmi pracującymi na co dzień w tej branży, chcemy na przykład przybliżyć jak wygląda proces pozyskiwania sponsora dla konkretnego sportowca, czy jak zadbać o promocję wydarzenia sportowego, aby zapełnić trybuny. Dlatego kładziemy nacisk na praktyczny aspekt warsztatów, tak aby pod okiem specjalistów uczestnicy mogli wykonywać zadania, z którymi na co dzień stykają się osoby związane z marketingiem sportowym.

Dlaczego warto uczestniczyć w warsztatach i jakie atrakcje czekają na uczestników drugiej edycji?

Przede wszystkim warsztaty dają możliwość pogłębienia wiedzy oraz skorzystania z doświadczenia osób, które ze światem sportu i biznesu są znakomicie obeznane. Osobom, które wezmą udział w co najmniej trzech z pięciu tegorocznych warsztatów wręczymy certyfikat, potwierdzający uczestnictwo w naszym projekcie.

Jeśli chodzi o tegoroczną edycję, to odbył się już pierwszy warsztat, w którym pani Joanna Nycz-Kowalska z Proton Relations opowiedziała o roli jaką odgrywa komunikacja sponsoringowa w drodze do marketingowego sukcesu. W kolejnym tygodniu natomiast mury Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie odwiedzi pan Grzegorz Kita – prezes i właściciel firmy Sport Management Polska, który poprowadzi warsztat o promowaniu sportowców. Pozostałe nazwiska zdradzimy w późniejszym terminie na naszym fanpage’u, ale mogę zagwarantować, że uczestnicy projektu nie będą rozczarowani.

Niewątpliwą wartością dodaną są praktyki. Z jakimi instytucjami współpracujecie?

Podczas pierwszej edycji odwiedziliśmy studio TVP Sport przy okazji transmisji z meczów ubiegłorocznych mistrzostw świata w piłce nożnej. Na pewno było to inspirujące doświadczenie, podobnie jak pomoc przy organizacji meczów drużyny futbolu amerykańskiego – Warsaw Eagles. W tym roku również trwają rozmowy z kilkoma instytucjami, ale na razie nie mogę zdradzić więcej szczegółów.

Sport Managment Academy to tylko jedna z wielu inicjatyw Studenckiego Koła Naukowego Zarządzania w Sporcie. Co przed nami?

Oprócz pracami nad SMA trwają również przygotowania do Igrzysk Kół Naukowych – zawodów, w których studenci SGH mierzą się ze sobą w różnych dyscyplinach sportu. Poza tym ruszamy z projektem „Poznaj Mistrza”, w ramach którego będziemy organizować spotkania z utytułowanymi sportowcami, a także wydarzeniem poświęconym psychologii w sporcie – czynnikowi niezbędnemu do osiągnięcia sukcesu, aczkolwiek często niedocenianemu. Nie mogę nie wspomnieć o naszym flagowym projekcie – Dniach Biznesu w Sporcie, którego XI edycja odbędzie się w grudniu tego roku, a także o kolejnych tegorocznych nowościach. Pierwszą z nich jest projekt „Tenis przyjacielem studenta”, w ramach którego zorganizowaliśmy dla studentów lekcje tenisa w atrakcyjnych cenach. Poza tym w marcu udało nam się przeprowadzić Warszawskie Mistrzostwa „Zostań Sędzią”, które sprawdzały wiedzę studentów i nie tylko dotyczącą przepisów piłkarskich.

WIĘCEJ O WARSZAWSKICH MISTRZOSTWACH „ZOSTAŃ SĘDZIĄ’ PRZECZYTASZ TUTAJ

Ile osób działa w kole i czy możecie pochwalić się już absolwentami, którzy pracują w branży sportowej?

W kole aktywnie działa ponad 50 osób, ale z roku na rok ta liczba się zwiększa. Tegoroczna rekrutacja była rekordowa i wciąż mamy nowe zapytania o możliwość dołączenia do koła. Bardzo nas to cieszy, ponieważ dzięki nowym osobom możemy dalej się rozwijać i realizować projekty o niewyobrażalnej dla nas wcześniej skali. Zaangażowanie podczas studiów może zaprocentować w przyszłości i przydać się w pracy zawodowej. Na potwierdzenie tych słów można przywołać przykłady byłych i obecnych członków koła znajdujących zatrudnienie w branży sportowej, m.in. w agencjach menedżerskich i marketingowych (m.in. New Sport Star, której współzałożycielem jest jeden z naszych byłych członków), w spółce PL2012, w Polskiej Lidze Futbolu Amerykańskiego czy jako dziennikarze sportowi.

Więcej informacji o Sport Managment Academy oraz plan warsztatów znajdziesz na Facebooku.

Interesuje Cię praca w branży sportowej?
Sprawdź Akademię PracaSport.pl i nasz wysoko oceniany internetowy kurs dziennikarstwa sportowego. Poprawisz swój warsztat, a także zdobędziesz wiedzę z takich dziedzin jak marketing, SEO, PR, prawo oraz dowiesz się jak kierować swoją karierą i poprawić efektywność pracy.