Warta Poznań szuka rzecznika prasowego

Jeden z najbardziej medialnych spoza ekstraklasowych klubów piłkarskich – Warta Poznań ogłosił rekrutację na stanowisko rzecznika prasowego.

Z końcem września z klubem rozstał się Hubert Niedzielski, który funkcją tą pełnił przez ponad 3 lata. Nie da się ukryć, że nowej osobie  będzie na początku ciężko. Hubert był nie tylko pracownikiem, ale i prawdziwym sympatykiem tego klubu. Miłość do Warty zaszczepił w nim dziadek. Mimo młodego wieku jako rzecznik cieszył się powszechną sympatią dziennikarzy. Kulturalny, pomocny i kontaktowy (w przeciwieństwie do wielu rzeczników prasowych – nie było problemu, aby się do niego dodzwonić). Był w klubie w momencie kiedy wizja upadku była bardzo bliska i pisały o nim tylko lokalne media, ale także w okresie największej popularności (zaraz po przyjściu prezes Izabelli Łukomskiej-Pyżalskiej), kiedy o poznańskiej drużynie wspominali tacy giganci jak „Daily Mail” czy „La Gazzetta dello Sport”. Dzięki temu poznał słodko-gorzki smak pracy rzecznika prasowego.

Co ciekawe Hubert Niedzielski nie odchodzi do innego klubu czy też instytucji sportowej. Jego nowym pracodawcą jest meblarska firma Vox, w której będzie pełnił funkcję specjalisty ds. marketingu. Jak widać praca w sporcie, daje także późniejsze możliwości – rozwijania swoich kompetencji w zupełnie innej branży.

Napisałem, że nowej osobie na stanowisku rzecznika Warty będzie ciężko zastąpić Huberta, ale nie ma przecież ludzi niezastąpionych. Przekonano się o tym chociażby w Lechu Poznań, gdzie Joannę Dzios z powodzeniem póki co zastępuje Łukasz Borowicz.

Na początku tygodnia Warta umieściła ogłoszenie rekrutacyjne na swojej stronie. Aplikacje możecie wysyłać do niedzieli 6 października bezpośrednio do wiceprezesa klubu – Macieja Chłodnickiego na adres: maciej.chlodnicki@wartapoznansa.pl.

Wymagania to:
– wykształcenie wyższe humanistyczne (public relations, komunikacja
marketingowa, dziennikarstwo),
– minimum 3-letnie doświadczenie na podobnym stanowisku lub doświadczenie w pracy w mediach (praca na podobnym stanowisku związanym z instytucjami sportowymi mile widziana),
– wiedza z zakresu mediów, public relations oraz marketingu,
– znajomość języka angielskiego,
– umiejętność pracy w zespole i pod presją czasu,
– dyspozycyjność, samodzielność, odpowiedzialność.

Zakres obowiązków:
– kreowanie pozytywnego wizerunku klubu poprzez komunikację z otoczeniem,
– kompleksowa obsługa klubowych kanałów informacyjnych – strona internetowa klubu, media społecznościowe,
– realizacja polityki informacyjnej klubu Warta Poznań,
– współpraca z przedstawicielami mediów,
– budowa i utrzymywanie pozytywnych relacji z kluczowymi partnerami klubu,
– organizacja i prowadzenie konferencji prasowych,
– współpraca w zakresie organizacji meczów ligowych oraz innych wydarzeń sportowych i marketingowych.

Niestety dla równowagi dla dużej liczby wymagań i obowiązków nie podano w ogłoszeniu jakie korzyści oferuje klub swojemu pracodawcy. A szkoda…

[Fot. Warta Poznań]

Interesuje Cię praca w branży sportowej?
Sprawdź Akademię PracaSport.pl i nasz wysoko oceniany internetowy kurs dziennikarstwa sportowego. Poprawisz swój warsztat, a także zdobędziesz wiedzę z takich dziedzin jak marketing, SEO, PR, prawo oraz dowiesz się jak kierować swoją karierą i poprawić efektywność pracy.