Uber – akcje marketingowe w sporcie

Damian Jursza

Damian Jursza

Test

Uber to aplikacja mobilna będąca alternatywą dla tradycyjnych taksówek, robiąca furorę w Stanach Zjednoczonych. Od kilku miesięcy dostępna jest także w największych polskich miastach i przez wielu ekspertów stawiana jest za wzór jeśli chodzi o działania promocyjne.

Oto kilka najciekawszych akcji, gdzie Uber starał się zainteresować swoją ofertą kibiców sportowych.

Parc Olympique Lyonnais

Jedną z dwóch największych sportowych imprez tego roku będzie piłkarskie Euro 2016 we Francji. Uber nie miał raczej szans zaistnieć jako oficjalny partner mistrzostw, ale potrafił znaleźć inne rozwiązanie. Firma z San Francisco podpisała umowę z nowym stadionem w Lyonie, który powstał specjalnie z myślą o tym wydarzeniu. Nowoczesny obiekt budowany był prawie 4 lata i kosztował 410 milionów euro. W ramach współpracy przy Parc Olympique Lyonnais znajdzie się specjalna strefa dla kierowców, która z pewnością ucieszy fanów korzystających z właśniej tej formy transportu. Dodatkowo oficjalna aplikacja mobilna stadionu będzie zintegrowana z aplikacją Ubera. – Ta współpraca może być początkiem podobnych na całym świecie – mówił po podpisaniu umowy Alexandre Droulers, Dyrektor Generalny Ubera w północno-wschodniej Francji.

Super Bowl

Słowa Droulers’a okazały się prorocze. Parę tygodni później marka została wyłącznym partnerem transportowym Super Bowl 50, czyli najbardziej medialnego wydarzenie sportowego w Stanach Zjednoczonych. Dzięki temu w odległości 15 minut spacerem od stadionu powstała specjalna strefa dla kierowców. Według nieoficjalnych danych zaangażowanie w Super Bowl kosztowało aż  500 tysięcy dolarów, ale opłaciło się, gdyż konkurencyjne firmy jak np. Lyft nie miały możliwości przewożenia swoich klientów na  to wydarzenie. Dla Ubera współpraca miała wymiar także symboliczny, bowiem Levi’s Stadion znajduje się godziną drogi od głównej siedziby marki w San w Francisco.

Z legendą w Sztokholmie

Jedną z bardziej spektakularnych lokalnych akcji przeprowadzono w Szwecji. Realizując za jednym razem dwa popularne marzenia użytkowników, czyli przejeżdzkę superautem, które poprowadzi prawdziwa gwiazda. W tym celu nawiązano współpracę z Jon Olsson’em, legendarnym narciarzem, multimedalistą Winter X-Games i pasjonatem motoryzacji. Utytułowany szwedzki specjalista od sportów ekstremalnych zasiadł za kierownicą Audi RS6 DTM i przez sześć godzin woził za darmo pasażerów po ulicach Sztokholmu. Przez ten czas z super przejażdzki probowało skorzystać 5700 użytkowników aplikacji. Ostatecznie Jon Olsson zabrał 11 szczęśliwców, a cała akcja cieszyła się dużym zainteresowaniem w social media.

Uber na polskim podwórku

Nad Wisłą (a właściwie nad Odrą) pierwszym klubem, który wykorzystał potencjał Ubera był występujący w siatkarskiej ORLEN Lidze – Impel Wrocław. Osoby, które wcześniej nie zarejestrowały się w aplikacji mogły skorzystać ze specjalnego kodu “ImpelWroclaw” i w ten sposób uzyskać 50 zł na darmowe przejazdy. Oczywiście w domyśle, użytkownicy środki te mieli wykorzystać podróżując do Hali Orbita na mecz Impelu. :-)

Znasz inne ciekawe akcje marketingowe Ubera w branży sportowej? Podziel się nimi w komentarzach.

Nie przegap wymarzonej pracy!
Najlepsze oferty co wtorek na Twoim mailu.