The Athletic i OTRO – sportowe treści premium

Damian Jursza

Damian Jursza

Test

Czy wkrótce kibice będą płacić za dostęp do ekskluzywnych treści w sieci? W Polsce media cały czas mają problem z przekonaniem internautów do opłat i model biznesowy opierają w większości na reklamodawcach. Tymczasem na zachodzie pojawili się medialni gracze oferujący sportowe treści premium w systemie abonamentowym, ze sporymi szansami na sukces.

Poznajcie The Athletic (z San Francisco) i OTRO (z Londynu), czyli dwa (potężnie finansowane) startupy, które chcą przeprowadzić małą rewolucję. Czy im się uda?

The Athletic – świat amerykańskiego sportu oczami uznanych autorów

The Athletic powstał w 2016 roku i działa w oparciu o model subskrypcyjny. Czytelnicy płacą za miesięczny dostęp do sportowych treści (bez reklam, bez clickbaitów) tworzonych specjalnie dla nich przez uznanych autorów.

Kibice mogą przeczytać artykuły na temat rozgrywek NBA, NHL, MLB, NFL, MLS oraz NCAA (koszykówka i futbol amerykański). Dzięki aplikacji mobilnej każdy może dostosować strumień treści do swoich zainteresowań oraz klubowych sympatii.

The Athletic

Po dwóch latach już można mówić o dużym sukcesie aplikacji The Athletic.

Startup wyceniany jest na 200 milionów dolarów i zatrudnia 300 pełnoetatowych pracowników. Liczba subskrybentów to ponad 100 000 osób, a wskaźnik odnawialności subskrypcji wynosi powyżej 90%!. Dla porównania: tyle samo subskrypcji ma “Los Angeles Times”, a tylko 10 razy więcej – legendarny “The New York Times”.

To dopiero początek, gdyż największy konkurent, czyli produkt grupy znanej grupy mediowej ESPN +, ma ponad milion płatnych abonentów.

Co ciekawe, to nie pierwszy sukces twórców The Athletic. Wcześniej odpowiadali za rozwój Stravy, czyli popularnej aplikacji mobilnej dla biegaczy i rowerzystów.

OTRO – europejska piłka w ekskluzywnym wydaniu

OTRO to zupełna nowość – projekt wystartował z początkiem grudnia.

Podobnie jak w przypadku The Athletic, dostajemy tutaj dostęp do treści premium w modelu subskrypcyjnym. Startup chce przekonać do siebie kibiców unikatowymi materiałami prosto od największych piłkarskich gwiazd.

Beckham, Cantona, Messi, Neymar i Zidane to tylko niektóre nazwiska, które udało się zaangażować na sam start. Wygląda to imponująco – chyba tylko Nike i Adidas mogły pochwalić się takim portfolio topowych nazwisk w swoich reklamach.

Na OTRO fani mają dostawać codziennie materiały w takich różnorodnych formach jak: filmy dokumentalne, ekskluzywne wywiady czy live-czaty.

OTRO dostępne jest w ponad 200 krajach świata w 8 wersjach językowych. W startup zainwestowano 50 milionów funtów.

Być jak Spotify – abonament 3,99$

Oba startupy cechuje podobny model biznesowy i wizja. Chcą być dla świata sportu tym, czym dla muzyki jest Spotify, a dla filmu Netflix.

The Athletic można przetestować przez 7 dni za darmo, potem kosztuje 3,99$ miesięcznie (cena promocyjna obowiązująca przez rok). Co jakiś czas można liczyć na specjalne akcje promocyjne. :-)

Dostęp do OTRO kosztuje 3,99 funtów. Założyciele startupu podkreślają, że grupę docelową zainteresowaną piłką nożną na świecie szacuje na 3,5 miliarda osób i liczą, że sporo z nich zostanie ich użytkownikami.

Nie mam wątpliwości, że wśród nabywców znajdą się także kibice z Polski. A czy wśród polskich mediów znajdą się naśladowcy?

Nie przegap wymarzonej pracy!
Najlepsze oferty co wtorek na Twoim mailu.