Artykuły

Świetna akcja Lecha Poznań i Multikina

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr

Przyzwyczailiśmy się już, że polskie kluby piłkarskie nie rozpieszczają nas spektakularnymi akcjami marketingowymi. Widząc jakiś spot reklamowy rzadko zdarza się pomyśleć – „wow, ale to było fajne” albo chociaż – „całkiem niezłe jak na budżety naszych klubów…”. W przypadku najnowszego filmu viralowego Lecha Poznań można tak wreszcie powiedzieć!

Cel był jasny – zachęcić fanów do zakupu biletów na czwartkowy mecz pucharowy z FC Basel. Postawiono na materiał wideo z wykorzystaniem wizerunku czołowych piłkarzy (Kownacki, Linetty, Trałka) oraz trenera Jana Urbana. Scenariusz dość prosty, lekko humorystyczny w oparciu o sprawdzone przykłady z zagranicy jak:

Film tureckiej drużyny koszykarskiej Anadolu Efes:

czy kultową już reklamę Carlsberga:

Zresztą nie ma co się rozpisywać, zobaczcie sami (reklamę oglądajcie koniecznie z dźwiękiem).

Zamierzony efekt został osiągnięty, akcja „Kolejorza” odbiła się szerokim echem. Opisały ją wszystkie najważniejsze z punktu widzenia klubu media: Przegląd Sportowy, Sport.pl, Głos Wielkopolski czy Epoznan.pl.

O filmie dyskutowano także w social media:

i to nie tylko w języku polskim ;-)

Film ma obecnie blisko 50 000 wyświetleń, ale do czwartku liczba ta zapewne się podwoi.

A Tobie jak podoba się viral Lecha? Daj znać w komentarzach.

Znasz już Akademię PracaSport.pl?
Jeśli pracujesz w sporcie lub jest to Twoim celem, nasza platforma edukacyjna jest właśnie dla Ciebie. Już ponad 500 osób wzięło udział w internetowych kursach dla branży sportowej. Uczymy praktycznych aspektów z zakresu marketingu, dziennikarstwa, social media czy efektywnej pracy. Ponad 98% uczestników poleciłoby kurs swoim znajomym! Kliknij tutaj i wybierz czego chcesz się nauczyć.

Ponad 15 lat doświadczenia w branży sportowej. Od 2013 roku prowadzę bloga PracaSport.pl, gdzie dzielę się wiedzą z zakresu mediów, nowych technologii, sponsoringu i sportu.

Komentarze