Artykuły

Slack – narzędzie do komunikacji na miarę XXI wieku

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr

Slack to aplikacja do grupowej komunikacji, która przebojem zdobyła popularność w środowisku IT i mediów.  Korzysta z niej 77% firm z listy Fortune 500, coraz częściej spotykana jest także w sporcie. Czym jest Slack i jak branża sportowa może go wykorzystać?   

Wyobraź sobie, że koleżanka z pracy prosi Cię kolejny raz o wysłanie tej samej prezentacji albo w gronie 10 osób macie mailowo wymienić się spostrzeżeniami dotyczącymi projektu. Nic fajnego, prawda? Mądrze wykorzystywany Slack ułatwia organizację pracy oraz ogranicza liczbę wewnętrznie wysyłanych maili.

Od środka aplikacja wygląda tak:

Film przedstawia wersję desktopową, a do dyspozycji mamy także opcję webową i naprawdę udaną aplikację mobilną.

Uporządkowane i przejrzyste dyskusje

Najczęściej Slack wykorzystywany jest jako narzędzie do komunikacji wewnętrznej pomiędzy pracownikami lub członkami danej społeczności. Za jego pomocą użytkownicy mogą prowadzić dyskusje, wysyłać sobie prywatne wiadomości, dzielić się linkami i plikami.

Komunikacja na Slacku zorganizowana jest wokół trzech aspektów:

  • Otwarte kanały (Channels) – tematyczne pokoje służące do dyskusji.
  • Zamknięte kanały (Private Groups) – komunikacja w obrębie określonej, zamkniętej grupy osób.
  • Wiadomości prywatne (Direct messages) – wiadomości bezpośrednie pomiędzy użytkownikami.

Przykładowo w klubie sportowym mogłoby to wyglądać następująco:

  • Otwarte kanały – np. #ogloszenia (najważniejsze wiadomości dla wszystkich pracowników), #hydepark (rozmowy na dowolny temat) czy #ligatyperow (integracja zespołu),
  • Zamknięte kanały – każdy dział (np. marketing, biuro prasowe, skauci) mógłby mieć dedykowane miejsce do dyskusji,
  • Wiadomości prywatne – szybka i bezpośrednia komunikacja pomiędzy wszystkimi pracownikami, niezależnie od działu.

Slack posiada wiele funkcji znanych z serwisów społecznościowych, takie jak m.in. tagowanie osób (mention), reakcje (emotikony) na dany wpis czy oznaczanie ich gwiazdką. Ponadto system można zintegrować z różnymi narzędziami zewnętrznymi jak np. Google Analtytics, Google Docs, Mailchimp, Trello czy Twitter.

W podstawowej wersji aplikacja jest darmowa. Umożliwia ona pełne funkcjonowanie narzędzia, a w zasadzie jedynym dużym minusem jest limitowane archiwum wiadomości. Oznacza to, że gdy limit 10 tysięcy wiadomości zostanie przekroczony –  najstarsze z nich są automatycznie kasowane i nie jest możliwe ich odszukanie.

Nie tylko korporacje

Slack wykorzystywany jest głównie przez firmy, ale także coraz częściej społeczności osób o różnych zainteresowaniach. Popularne grupy, do których możesz dołączyć znajdziesz na stronie: https://slacklist.info. Jak zacząć korzystać z narzędzia dowiesz się z przewodnika w języku angielskim.  

Jeśli interesujesz się branżą sportową, dołącz do Slacka PracaSport, który powstał w styczniu 2018 roku i ma na celu zgromadzenie największej społeczności osób pracujących w branży sportowej w Polsce.

W razie pytań, zostaw komentarz poniżej.

 

 

Znasz już Akademię PracaSport.pl?

Jeśli pracujesz w sporcie lub jest to Twoim celem, nasza platforma edukacyjna jest właśnie dla Ciebie. Już blisko pół tysiąca osób wzięło udział w internetowych kursach przeznaczonych dla branży sportowej. Uczymy praktycznych aspektów z zakresu marketingu, dziennikarstwa, social media czy efektywnej pracy. Kliknij tutaj i wybierz czego chcesz się nauczyć.

Ponad 15 lat doświadczenia w branży sportowej. Od 2013 roku prowadzę bloga PracaSport.pl, gdzie dzielę się wiedzą z zakresu mediów, nowych technologii, sponsoringu i sportu.

Komentarze