Artykuły

Kilka luźnych refleksji po fazie grupowej EURO 2020

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr

Za nami faza grupowa EURO 2020, a także koniec występów reprezentacji Polski w tym turnieju. Co poza wynikami, bramkami zapamiętamy? Oto kilka luźnych spostrzeżeń.

CR7 pisze dalej swoją legendę nie tylko na boisku

Cristiano Ronaldo pokazał, że w Europie nadal jest najjaśniejszą gwiazdą futbolu. Nie tylko na boisku, ale przede wszystkim na marketingowym placu boju. Mbappe, Lukaku, Lewandowski to wielkie piłkarskie nazwiska, ale pod względem biznesowym Portugalczyk bije ich na głowę.

Podczas EURO Cristiano Ronaldo został najpopularniejszą osobą świata na Instagramie. Jako pierwszy człowiek zgromadził tam 300 milionów obserwujących, pokonując w tym wyścigu muzyków, aktorów czy młodzieżowych celebrytów.

O tym co Portugalczyk zrobił z marką Coca-Cola słyszał chyba każdy. A już na pewno inwestorzy giełdowi ;-)

W przyszłości UEFA będzie musiała opracować system kar dla zawodników, którzy działają na szkodę sponsorów turnieju. Tylko czy to pomoże? Cristiano Ronaldo mógłby zapłacić nawet 1 milion euro kary za swoje zachowanie, a i tak wizerunkowo zyskuje znacznie więcej, krytykując producenta niezdrowych napojów. Jedynym przysłowiowym kijem dla największych gwiazd futbolu byłaby realna groźna wykluczenia ich z udziału w turnieju.

Polscy bukmacherzy na żniwach

Działające legalnie w naszym kraju firmy bukmacherskie mogą liczyć zyski. Wyniki Polaków ułożyły się idealnie.

W pierwszym meczu niedzielni gracze stawiali na Polskę, w drugim na Hiszpanów lub Polaków a w trzecim po rozbudzonych nadziejach głównie na Polskę lub remis. Wiadomo, gdzie została zatem kasa.

Przy okazji jeśli chcesz obstawiać dalej EURO 2020 to możesz skorzystać z ewinner kod promocyjny. Faza play-off rządzi się swoimi prawami i tutaj mniej już niespodzianek.

Krótkoterminowe spoty telewizyjne

Sponsorzy naszej kadry chyba powinni się już przyzwyczaić, że nie warto wydawać zbyt dużo na produkcję filmów reklamowych oraz wykupywać czas emisyjny w telewizji z góry na cały turniej.

Po co płacić za coś, co można wyświetlać raptem przez tydzień? ;-)

Na bandach króluje TikTok

Faza grupowa EURO 2020 zrobiła wiele dobrego dla nastolatków na całym świecie. Ich rodzice w końcu wierzą im, że TikTok to coś naprawdę dużego i posiadanie tam profilu nie jest jakimś skrajnie irracjonalnym pomysłem.

NIE dla polityki w piłce nożnej

UEFA po raz kolejny pokazała brak konsekwencji w kwestiach społeczno-politycznych, a także swoisty chaos informacyjny.

Przykładowo Ukraina miała początkowo występować w koszulkach, gdzie na froncie narysowane były kontury terytorium tego kraju wraz z anektowanym Krymem. Potem okazało się, że jednak nie ma na to zgody.

Inny przykład, Manuel Neuer, kapitan reprezentacji Niemiec miał być ukarany za opaskę kapitańską w kolorze tęczy. Później UEFA zapewniła, że żadne postępowanie w tej sprawie nie zostanie wszczęte i w ogóle nie było takiego pomysłu.

W piłce nożnej nie powinno być dyskusji czy coś można manifestować a czegoś nie można. Wszystkie manifestacje powinny być zakazane. Nawet te, które nie budzą jakiś wątpliwości czy kontrowersji.

Piłka nożna to sport, który sam w sobie wywołuje emocje. Wystarczy ich na boisku i trybunach. Oglądając mecze chcemy chociaż na chwilę zapomnieć o polityce czy społecznych nierównościach.

UEFA czy FIFA i turnieje organizowane pod ich egidą to nie są dobre miejsca, aby pokazywać swój punkt widzenia na świat. Nawet jeśli chodzi o przestrzeganie praw człowiek, tak ważne kwestie jak rasizm itd. Wszak nie od dziś wiadomo, że największe imprezy piłkarskie były organizowane i będą (niestety) organizowane w krajach, w których łamane są podstawowe prawa człowieka.

Skończmy zatem z tą obłudą. A politycy, lobbyści i różne grupy interesu zostawicie piłkę nożną w spokoju.

Znasz już Akademię PracaSport.pl?
Jeśli pracujesz w sporcie lub jest to Twoim celem, nasza platforma edukacyjna jest właśnie dla Ciebie. Już ponad 1000 osób wzięło udział w internetowych kursach dla branży sportowej. Uczymy praktycznych aspektów z zakresu marketingu, dziennikarstwa, social media czy efektywnej pracy. Ponad 98% uczestników poleciłoby kurs swoim znajomym! Kliknij tutaj i wybierz czego chcesz się nauczyć.

Ponad 15 lat doświadczenia w branży sportowej. Od 2013 roku prowadzę bloga PracaSport.pl, gdzie dzielę się wiedzą z zakresu mediów, nowych technologii, sponsoringu i sportu. Więcej informacji: damianjursza.com

Komentarze