Artykuły

Real-time marketing czyli jak wykorzystać zaćmienie

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr

Real-time marketing to już nie trend, to normalne działania w social media. Polega na tym, żeby bieżące, najlepiej spontaniczne wydarzenia wykorzystać do promocji własnej marki. Trzeba to oczywiście robić błyskawicznie, czyli komunikować w momencie kiedy dane zdarzenie ma miejsce.

Z broni tej coraz częściej korzystają kluby sportowe, używając RTM w codziennej komunikacji. Dobrym przykładem było dzisiejsze zaćmienie słońca. Zdjęcia tego zjawiska dosłownie opanowały sportowe profile na Facebooku.

Post użytkownika 1. FSV Mainz 05.

Post użytkownika FC Schalke 04.

Post użytkownika Newcastle United.

Post użytkownika FC Bayern München.

Post użytkownika Lech Poznań.

Post użytkownika Stal Gorzów.

 

Wykorzystanie przez branżę sportową real-time marketingu to dobry znak. Widać, że kluby (szczególnie żużlowe :P) czują i rozumieją social media. Trzeba jednak pamiętać, żeby jak ze wszystkim zachować umiar. A w dzisiejszych czasach, gdy tyle się dzieje – nie jest to łatwe zadanie.

[fot. Pasquale Vitiello]

Znasz już Akademię PracaSport.pl?

Jeśli pracujesz w sporcie lub jest to Twoim celem, nasza platforma edukacyjna jest właśnie dla Ciebie. Już blisko pół tysiąca osób wzięło udział w internetowych kursach przeznaczonych dla branży sportowej. Uczymy praktycznych aspektów z zakresu marketingu, dziennikarstwa, social media czy efektywnej pracy. Kliknij tutaj i wybierz czego chcesz się nauczyć.

Ponad 15 lat doświadczenia w branży sportowej. Od 2013 roku prowadzę bloga PracaSport.pl, gdzie dzielę się wiedzą z zakresu mediów, nowych technologii, sponsoringu i sportu.

Komentarze