Nowy wygląd stron na Facebooku

W poniedziałek Facebook ogłosił, że wygląd zmienią strony firmowe.  Dziś możemy zobaczyć pierwsze efekty tych zapowiedzi na przykładzie niektórych fanpage’y sportowych, które uzyskały już nowy kształt.

Zmiany pojawiły się najwcześniej na stronach GwiazdyBasketu.pl i Mateusz Jasiński – Bieganie stylem życia. Nie pytajcie dlaczego akurat na nich, bo pewnie sami administratorzy nie mają pojęcia. Warto jednak już teraz przyjrzeć się tym fanapage’om, gdyż wkrótce zmiany wejdą w życie na wszystkich stronach.

Na screenach widok z poziomu osoby niezalogowanej.

Kilka pierwszych spostrzeżeń:

  • Strony są bardzo zbliżone do profili osobistych.
  • Nazwa strony wyświetla się białą czcionką na coverphoto.
  • Przyciski “Lubię to”, “Obserwuj”, “Wiadomość” wyświetlają się na coverphoto.
  • Zakładki (a co za tym idzie aplikacje) są w mniej widocznym miejscu.
  • Opis strony, zdjęcia i filmy są bardziej eksponowane.
  • Opcja „Zaproponuj znajomym polubienie tej strony” jest mniej inwazyjna.
  • Posty wyświetlają się w jednej kolumnie.
  • Szerokość postów zwiększyła się z 410 pikseli do 511 pikseli.
  • Facebook sugeruje jakie inne strony lubią nasi fani (promocja konkurencji na naszym fanpage’u).

[Fot. geralt/Pixabay]

Interesuje Cię praca w branży sportowej?
Sprawdź Akademię PracaSport.pl i nasz wysoko oceniany internetowy kurs dziennikarstwa sportowego. Poprawisz swój warsztat, a także zdobędziesz wiedzę z takich dziedzin jak marketing, SEO, PR, prawo oraz dowiesz się jak kierować swoją karierą i poprawić efektywność pracy.