Nowe przyciski na Facebooku – jak wpłyną na profile sportowe?

Damian Jursza

Damian Jursza

Test

Facebook wprowadził pięć nowych przycisków “super”, “ha ha”, “wow”, “przykro mi” i “wrr”. Szósty to tradycyjne “lubię to”. Dla polskich użytkowników nowe funkcjonalności serwisu są dostępne od wczoraj. Wszystko wskazuje na to, że na sportowych fanpage’ach czeka nas komunikacyjna rewolucja. Administratorzy będą mieli więcej pracy, a kibice już zacierają ręce, aby dać upust swoim emocjom i dogryźć znienawidzonym klubom lub sportowcom.

Do tej pory swoje negatywne zdanie fani mogli wyrazić wyłącznie przez komentarz pod postem lub prywatną wiadomość. Administrator profilu mógł wdać się w polemikę lub po prostu ukryć komentarz. Kasowanie wpisów nie było oczywiście wzorcowym sposobem na rozwiązywanie kryzysów w mediach społecznościowych, ale wielu mniej doświadczonych Social Media Managerów właśnie tak gasiło pożary na swoich profilach.

Teraz kibice dostali od Facebooka nowe oręże w postaci przycisków “przykro mi” i “wrr”. Szczególnie ten drugi budzi wyłącznie negatywne skojarzenia. Wyobraźcie sobie mobilizacje kibiców Lecha Poznań na post na fanpage’u Legii Warszawa informujący o pozyskaniu Kaspera Hamalainena. Liczba kliknięć “wrr” może być zbliżona do “lubię to”, zwłaszcza, że interakcje sympatyków Legii mogą rozłożyć się na inne przyciski jak “wow” czy “super”.

To tylko jeden, mocno obrazowy przykład z polskiego podwórka, ale do podobnych sytuacji będzie zapewne dochodzić każdego dnia. Fani Messiego mogą za każdym razem klikać “wrr” przy postach Cristiano Ronaldo. I odwrotnie…

Ktoś zapyta, co z tego? Oczywiście nie chodzi tylko o budowanie wizerunku. Nie wiadomo jak nowe przyciski wpłyną na edge rank Facebooka. Duża liczba interakcji w stylu “przykro mi’ lub “wrr” może spowodować mniejsze zasięgi postów, których organiczne dotarcie i tak już teraz jest bardzo znikome. A to już oznacza realne straty.

Czyżby rywalizacja kibiców na Facebooku wkroczyła w nową fazę?

Nie przegap wymarzonej pracy!
Najlepsze oferty co wtorek na Twoim mailu.