Mayweather vs McGregor w social media
Damian Jursza
W nocy z soboty na niedzielę oczy całego sportowego świata zwrócone na Las Vegas, gdzie dojdzie do walki Floyd Mayweather Jr. vs Conor McGregor. Pojedynek w świecie boksu przedstawiciela MMA elektryzuje fanów, a przez media rozkładany jest na czynniki pierwsze. Bezsprzecznym faworytem starcia w ringu jest niepokonany Mayweather, a kto ma większy potencjał w social media?
Starcie okrzyknięte zostało “The Money Fight”, gdyż dwaj utytułowani sportowcy to maszynki do zarabiania pieniędzy. Każda walka z ich udziałem to gwarancja sprzedania minimum miliona pakietów PPV. Nic w tym dziwnego, gdy weźmiemy pod uwagę fakt, że oboje przekraczają granice w swoich dyscyplinach (Floyd – niepokonany w 49 walkach, Conor – mistrz dwóch kategorii wagowych UFC), mają za sobą telewizyjne epizody i uznawani są za mocno kontrowersyjnych. Marketingowo i sportowo Mayweather wydaje się osiągać sufit, a McGregor od niedawna dopiero w jego kierunku patrzy. Mistrz boksu jest starszy, bogatszy na dodatek nie odważył się na walkę poza swoją bazową dyscypliną.
For the first time a UFC fighter breaks the Forbes top 25 list for highest-paid athletes as @TheNotoriousMMA is #24. https://t.co/4DRPRGmbFP pic.twitter.com/yLIemyRHua
— FOX Sports: UFC (@UFCONFOX) June 7, 2017
Mayweather vs McGregor w liczbach
Różnice dekady w wieku sportowców widać w kanałach social media. Czempion MMA wygrywa rywalizację w walce o młodszych internautów z pokolenia millenialsów, dla których Youtube i Instagram to główne kanały konsumpcji treści w sieci.
Na Facebooku wyraźnie dominuje Mayweather. Amerykański bokser ma ponad dwa razy więcej fanów od Irlandczyka.
Dominacja na Twitterze nie jest już tak wyraźna. Na tym kanale Mayweathera obserwuje “tylko” 2 miliony osób więcej.
Instagram to kanał, na którym więcej zwolenników ma zawodnik UFC. Dla pokolenia obecnych dwudziestolatków – MMA wydaje się atrakcyjniejszą dyscypliną niż boks.
YouTube
Rywalizacja na YouTube jest trudniejsza do oceny. Floyd Mayweather promuje swój własny kanał, natomiast Conor McGregor robi to pod marką The Mac Life. Profil pierwszego powstał w 2006 roku, drugiego w 2015.
Do walki pozostało 3 dni, a liczba fanów sportowców w social media ciągle rośnie…