Marketingowe aspekty organizacji imprez biegowych

Damian Jursza

Damian Jursza

Test

„Profesjonalne zarządzenie wizerunkiem i marką imprezy biegowej”, „Sponsoring imprez biegowych – zasady i warunki sukcesu współpracy”, „Social Media jako płaszczyzna komunikowania się ze środowiskiem biegaczy”– to tylko niektóre tematy konferencji marketingowej dotyczącej biegania, która odbędzie się 23-24 października 2013 roku w Poznaniu. Dla osób zaangażowanych w organizację imprez biegowych to niezwykle ciekawa propozycja.

W ostatnich czasach bieganie stało się w naszym kraju bardzo popularne. Może to efekt mody, która przyszła z zachodu, może chęć zrzucenia kilku kilogramów, a może coraz większa świadomość, że trzeba się jednak ruszać. Pewnie wszystko po trochu. W każdym razie mam wrażenie, że biegają już w zasadzie wszyscy, niezależnie od wieku, płci czy statusu społecznego. Ja także biegam.

Co ważne z czasem samo bieganie przestało nam wystarczać. Las, park, osiedlowe drogi są fajne, ale raz na jakiś czas mamy ochotę spróbować czegoś innego. Poczuć trochę adrenaliny, zmierzyć się z własnymi słabościami oraz innymi biegaczami. Odpowiedzią na to zapotrzebowanie są coraz liczniej organizowane biegi, a w zasadzie zawody w bieganiu. Maraton? To nie dla mnie. Półmaraton? Jeszcze nie jestem gotowy. 10km? Sam nie wiem. 5km? Tak, powinienem dać radę. Jednym zdaniem – dla każdego coś miłego.

Jak grzyby po deszczu powstają nowe biegi organizowane przez najróżniejsze instytucje czy osoby prywatne.  Jedyne osiągają sukces – zyskując uznanie uczestników i zainteresowanie sponsorów, inne okazują się totalną klapą. Co zrobić, żeby organizowany przez nas bieg masowy okazał się strzałem w dziesiątkę? Na to pytanie postarają się odpowiedzieć w Poznaniu uczestnicy ogólnopolskiej konferencji metodycznej: Marketingowe aspekty organizacji imprez biegowych.

Wydarzenie organizuje Polskie Naukowe Towarzystwo Marketingu oraz Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu. Podczas dwudniowej ( 24-25 października) imprezy swoją wiedzą podzielą się zarówno wybitni teoretycy jak i praktycy – Mirosław Bieniecki  (organizator i Dyrektor Biegu Rzeźnika w Bieszczadach), Artur Kujawiński (maratończyk, założyciel i Prezes Klubu Biegowego Maniac, organizator biegu Maniacka Dziesiątka) czy profesor Henryk Mruk (autor książek o tematyce marketingu i zarządzania w sporcie) . Nie zabraknie też gości specjalnych jak Paweł Januszewski czy Lidia Chojecka, których specjalnie przedstawiać nie muszę.

Konferencja nie jest niestety darmowa. Za uczestnictwo w dwóch dniach zapłacimy 300zł, co przy tak rozbudowanym programie oraz warsztatowej formule drugiego dnia eventu nie jest ceną wygórowaną. Szczegółowy program oraz inne niezbędne informacje możecie znaleźć na stronie tego wydarzenia.

[Fot. See Monterey/Flickr]

Nie przegap wymarzonej pracy!
Najlepsze oferty co wtorek na Twoim mailu.