Artykuły

Jakie kwalifikacje musi mieć rzecznik prasowy klubu?

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr

Zapewne wielu początkujących dziennikarzy sportowych w przyszłości chciałoby pracować po drugiej stronie barykady. Praca w roli rzecznika prasowego w klubie lub w związku sportowym wydaje się być tą wymarzoną, ale i dość odległą perspektywą. Okazuje się jednak, że wcale nie musi być aż tak trudno!

Nie tak dawno rekrutację na nowego rzecznika prasowego przeprowadzał Lech Poznań. Drużyna z Wielkopolski obok Legii Warszawa i Wisły Kraków to jeden z najlepiej zorganizowanych polskich klubów ostatnich lat. Gdyby przeprowadzić ankietę wśród młodych i zadać im pytanie w jakim klubie chcieliby pracować to z dużym prawdopodobieństwem wśród najczęstszych odpowiedzi, padałaby właśnie nazwa Lecha.

Co wśród wymagań na tym stanowisku w swoim ogłoszeniu umieścił Lech Poznań?

  • wykształcenie wyższe humanistyczne (zwłaszcza w zakresie komunikacji marketingowej, public relations, kultury, dyplomacji, dziennikarstwa itp.),
  • minimum 2-letnie doświadczenie na podobnym stanowisku lub doświadczenie w pracy w mediach (praca na podobnym stanowisku związanym z instytucjami sportowymi mile widziana),
  • wiedza z zakresu mediów, public relations oraz marketingu,
  • zainteresowanie sportem,
  • umiejętność pracy pod presją czasu.

Jak widać podstawowe wymagania nie były wygórowane (a wręcz minimalne), dlatego szanse ma tak naprawdę każdy z Was.

Oczywiście w całym procesie rekrutacji o jej wyniku decydował szereg czynników, nie wymienionych w ogłoszeniu jak np. zdolności interpersonalne, opinia w środowisku sportowym czy obycie przed kamerą.

Ostatecznie nowym rzecznikiem prasowym Lecha został 29-letni Łukasz Borowicz, pracujący poprzednio jako prezenter i wydawca w lokalnej telewizji WTK oraz jako dziennikarz w studenckim Radiu Afera.

Cały czas można próbować dostać się na staż do Lecha Poznań. Swoje aplikacje możecie wysyłać na adres: [email protected]

Znasz już Akademię PracaSport.pl?
Jeśli pracujesz w sporcie lub jest to Twoim celem, nasza platforma edukacyjna jest właśnie dla Ciebie. Już ponad 500 osób wzięło udział w internetowych kursach dla branży sportowej. Uczymy praktycznych aspektów z zakresu marketingu, dziennikarstwa, social media czy efektywnej pracy. Ponad 98% uczestników poleciłoby kurs swoim znajomym! Kliknij tutaj i wybierz czego chcesz się nauczyć.

Ponad 15 lat doświadczenia w branży sportowej. Od 2013 roku prowadzę bloga PracaSport.pl, gdzie dzielę się wiedzą z zakresu mediów, nowych technologii, sponsoringu i sportu.

Komentarze