Jak kluby mogą zarabiać na informowaniu kibiców? WspieramyKlub.pl

Damian Jursza

Damian Jursza

Test

Internet pęka w szwach od różnego rodzaju sportowych serwisów informacyjnych. Ostatnio natknąłem się przypadkiem na coś zupełnie nowego. Połączenie serwisu informacyjnego oraz platformy wspierającej finansowo klub sportowy. Pomysł rewolucyjny, trochę szalony. Czy ma szanse wypalić? Trudno powiedzieć. Z ciekawości na pewno będę się temu projektowi bacznie przyglądać.

WspieramyKlub.pl to inicjatywa zupełnie nowa i w pewnym sensie bardzo innowacyjna.  Serwis ma pełnić dwie role – informować internautów o najświeższych doniesieniach ze świata sportu oraz wspierać finansowo działalność polskich klubów i stowarzyszeń sportowych.

Szczególnie drugi aspekt wydał mi się niezwykle interesujący.

Portal WspieramyKlub.pl  ma służyć wsparciu finansowemu klubów i organizacji sportowych, które podpiszą ze spółką umowę zrzeszeniową dostępną na stronie, zarejestrują się w platformie, założą i będą prowadziły bezpłatny własny profil klubowy. WspieramyKlub.pl to jedyny w Polsce portal z misją specjalną, który powstał w odpowiedzi na bolesny problem wielu klubów i organizacji ze świata sportu, czyli ich słabą kondycję ze względu na brak środków finansowych na funkcjonowanie. Portal dedykowany jest do wszystkich klubów i organizacji sportowych wszystkich dyscyplin i wszystkich kategorii. Zapraszamy wszystkich którym polski sport leży na sercu – mówi Jan Potocki, członek rady nadzorczej spółki APOYO Sport (wydawcy serwisu).

Model funkcjonowania serwisu zakłada, że 60% zysku wygenerowanego przez platformę sportową WspieramyKlub.pl, zostanie podzielone i przekazane na rzecz zrzeszonych klubów i organizacji sportowych, które w sposób aktywny prowadzą swoje profile w serwisie, publikując zdjęcia, zamieszczając aktualności z życia klubu czy dodając filmy z meczów. Zrzeszone podmioty mają szansę partycypować w kolejnych 10% zysku, które zostanie podzielone według stopnia popularności danego profilu.

Odwiedzający serwis kibice, rodziny czy przyjaciele danego klubu mają szanse sprawić, że otrzymane wsparcie będzie większe. Czy w ten sposób serwis stanie się popularny? Czas pokaże. Póki co, działa on zbyt krótko, żeby to stwierdzić.

Obecnie z platformy korzysta już ponad 40 klubów i organizacji sportowych.

Co ciekawe inicjatywę wsparły już swoim patronatem  Ministerstwo Sportu i Turystyki, Polski Komitet Olimpijski, Krajowa Izba Sportu, TVP Sport czy Uniwersytet Jagielloński.

[Fot. epSos .de/Flickr]

Nie przegap wymarzonej pracy!
Najlepsze oferty co wtorek na Twoim mailu.