Artykuły

Jak kibice dzielą się emocjami w social media?

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr

Ciekawy raport opublikował dzisiaj MasterCard. Sponsor Ligi Mistrzów na kilka dni przed tegorocznym finałem przeprowadził badanie na grupie ponad 5 000 kibiców. Jego celem było sprawdzenie jak piłkarscy fani korzystają z kanałów social media.

Oto najważniejsze wnioski jakie wynikają z badania:

W Europie najpopularniejszym serwisem społecznościowym jest Facebook, z którego korzysta 63% fanów futbolu.

W Polsce, Facebook jest kanałem numer jeden dla prawie trzech czwartych badanych (73%), co stawia nas na czwartym miejscu za Włochami (81%), Rumunią (78%) oraz Portugalią (77%).

Drugim najpopularniejszym serwisem społecznościowym wśród europejskich kibiców jest YouTube (13%), a trzecie miejsce zajmuje Twitter (8%).

64% w skali Europy (74% w Polsce) odpowiedziało, że najważniejszym dla nich powodem korzystania z serwisów społecznościowych jest „bycie na bieżąco”, jeśli chodzi o przebieg i wyniki meczów.

46% polskich fanów deklaruje, że umieszcza wpisy nawet 2 razy w trakcie oglądania transmisji meczu. Najaktywniejsi są w tym zakresie Hiszpanie, z których co czwarty (24%) umieszcza co najmniej 4 wpisy podczas śledzenia transmisji meczów w TV.

Aktywność w serwisach społecznościowych zdecydowanie spada, gdy śledzimy rozgrywki na żywo, na stadionie – prawie połowa polskich fanów piłki nożnej (45%) deklaruje, że w tym czasie nigdy nie umieszcza wpisów na swoich profilach.

66% ankietowanych Polaków oczekuje dostępności Wi-Fi na wszystkich stadionach. Podobnie odpowiadają kibice w skali Europy (69%). Najbardziej tym rozwiązaniem są zainteresowani Włosi (80%) i Portugalczycy (78%), a najmniej – Niemcy (39%).

81% Polaków uważa, że piłkarze powinni być obecni w nowoczesnych kanałach komunikacji. Najbardziej spragnieni stałego kontaktu z idolami są Turcy (93%), a najmniej Anglicy (50%).

W serwisach społecznościowych Polacy najczęściej rozmawiają o Messim, Neymarze i Lewandowskim oraz klubach FC Barcelonie, Realu Madryt i Chelsea.

 

Znasz już Akademię PracaSport.pl?

Jeśli pracujesz w sporcie lub jest to Twoim celem, nasza platforma edukacyjna jest właśnie dla Ciebie. Już blisko pół tysiąca osób wzięło udział w internetowych kursach przeznaczonych dla branży sportowej. Uczymy praktycznych aspektów z zakresu marketingu, dziennikarstwa, social media czy efektywnej pracy. Kliknij tutaj i wybierz czego chcesz się nauczyć.

Ponad 15 lat doświadczenia w branży sportowej. Od 2013 roku prowadzę bloga PracaSport.pl, gdzie dzielę się wiedzą z zakresu mediów, nowych technologii, sponsoringu i sportu.

Komentarze