Igrzyska w internecie

Już jutro oficjalnie rozpoczną się Igrzyska Olimpijskie w Rio de Janeiro. Nareszcie! Zanim na olimpijskim zniczu zapłonie ogień, świat internetu zostanie całkowicie zdominowany przez największą imprezę sportową na świecie. A w zasadzie to już został.

Giganci z Doliny Krzemowej przypominają o Rio

Wchodząc na swój profil na Facebooku zapewne zauważyliście już zachętę do śledzenia wszystkiego co związane z hashtagiem #rio2016.

Po kliknięciu zobaczymy rekomendowane strony, posty znajomych oraz posty pochodzące z innych profili. Co ciekawe, aby znaleźć się wśród rekomendowanych fanpage’y nie trzeba było mieć wcale tysięcy fanów. Wystarczy spojrzeć na społecznościowy profil Letnie Igrzyska Olimpijskie 2016.

O igrzyskach nie zapomni zapewne Google, przygotowując tradycyjnie nowy okolicznościowy Doodle dla swojej wyszukiwarki. Cztery lata temu mogliśmy liczyć na mini gry – skok przez płotki, koszykówkę i kajaki.

Potęga serwisów społecznościowych

Wracając do social media warto zwrócić uwagę na olbrzymią popularność oficjalnych profili Igrzysk Olimpijskich w Rio. Impreza jeszcze się nie rozpoczęła a już goni piłkarskie Euro 2016.

Rio 2016 EURO 2016
Facebook 2 088 726 fanów 13 067 189 fanów
Instagram 277 tysięcy obserwujących 1,6 miliona obserwujących
Twitter 377 tysięcy obserwujących 363 tysiące obserwujących

Mobile obowiązkowy

Duża część ruchu w internecie pochodzi z naszych smartfonów. Dziś każde poważne wydarzenie musi mieć aplikację mobilną.

I tak poza tą oficjalną Rio 2016 Mobile App, mamy też niespodziankę. Rodzimą “appkę” dla polskiego kibica przygotował PKOL. W przeciwieństwie do tej globalnej nie jest ona dostępna jedynie na będący w odwrocie system Windows Phone.

Kibicowanie w sieci

Rio 2016 będzie rekordowe pod względem liczby widzów oglądających relacje w internecie. TVP za pośrednictwem swojej strony internetowej SPORT.TVP.PL i aplikacji mobilnej pokaże blisko 2 tysiące godzin transmisji ze wszystkich dyscyplin olimpijskich.

To dopiero początek, igrzyska czas zacząć!

Interesuje Cię praca w branży sportowej?
Sprawdź Akademię PracaSport.pl i nasz wysoko oceniany internetowy kurs dziennikarstwa sportowego. Poprawisz swój warsztat, a także zdobędziesz wiedzę z takich dziedzin jak marketing, SEO, PR, prawo oraz dowiesz się jak kierować swoją karierą i poprawić efektywność pracy.