Artykuły

Igrzyska w internecie

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr

Już jutro oficjalnie rozpoczną się Igrzyska Olimpijskie w Rio de Janeiro. Nareszcie! Zanim na olimpijskim zniczu zapłonie ogień, świat internetu zostanie całkowicie zdominowany przez największą imprezę sportową na świecie. A w zasadzie to już został.

Giganci z Doliny Krzemowej przypominają o Rio

Wchodząc na swój profil na Facebooku zapewne zauważyliście już zachętę do śledzenia wszystkiego co związane z hashtagiem #rio2016.

Po kliknięciu zobaczymy rekomendowane strony, posty znajomych oraz posty pochodzące z innych profili. Co ciekawe, aby znaleźć się wśród rekomendowanych fanpage’y nie trzeba było mieć wcale tysięcy fanów. Wystarczy spojrzeć na społecznościowy profil Letnie Igrzyska Olimpijskie 2016.

O igrzyskach nie zapomni zapewne Google, przygotowując tradycyjnie nowy okolicznościowy Doodle dla swojej wyszukiwarki. Cztery lata temu mogliśmy liczyć na mini gry – skok przez płotki, koszykówkę i kajaki.

Potęga serwisów społecznościowych

Wracając do social media warto zwrócić uwagę na olbrzymią popularność oficjalnych profili Igrzysk Olimpijskich w Rio. Impreza jeszcze się nie rozpoczęła a już goni piłkarskie Euro 2016.

Rio 2016EURO 2016
Facebook2 088 726 fanów13 067 189 fanów
Instagram277 tysięcy obserwujących1,6 miliona obserwujących
Twitter377 tysięcy obserwujących363 tysiące obserwujących

Mobile obowiązkowy

Duża część ruchu w internecie pochodzi z naszych smartfonów. Dziś każde poważne wydarzenie musi mieć aplikację mobilną.

I tak poza tą oficjalną Rio 2016 Mobile App, mamy też niespodziankę. Rodzimą „appkę” dla polskiego kibica przygotował PKOL. W przeciwieństwie do tej globalnej nie jest ona dostępna jedynie na będący w odwrocie system Windows Phone.

Kibicowanie w sieci

Rio 2016 będzie rekordowe pod względem liczby widzów oglądających relacje w internecie. TVP za pośrednictwem swojej strony internetowej SPORT.TVP.PL i aplikacji mobilnej pokaże blisko 2 tysiące godzin transmisji ze wszystkich dyscyplin olimpijskich.

To dopiero początek, igrzyska czas zacząć!

Znasz już Akademię PracaSport.pl?

Jeśli pracujesz w sporcie lub jest to Twoim celem, nasza platforma edukacyjna jest właśnie dla Ciebie. Już blisko pół tysiąca osób wzięło udział w internetowych kursach przeznaczonych dla branży sportowej. Uczymy praktycznych aspektów z zakresu marketingu, dziennikarstwa, social media czy efektywnej pracy. Kliknij tutaj i wybierz czego chcesz się nauczyć.

Ponad 15 lat doświadczenia w branży sportowej. Od 2013 roku prowadzę bloga PracaSport.pl, gdzie dzielę się wiedzą z zakresu mediów, nowych technologii, sponsoringu i sportu.

Komentarze