Igrzyska w internecie
Damian Jursza
Już jutro oficjalnie rozpoczną się Igrzyska Olimpijskie w Rio de Janeiro. Nareszcie! Zanim na olimpijskim zniczu zapłonie ogień, świat internetu zostanie całkowicie zdominowany przez największą imprezę sportową na świecie. A w zasadzie to już został.
Giganci z Doliny Krzemowej przypominają o Rio
Wchodząc na swój profil na Facebooku zapewne zauważyliście już zachętę do śledzenia wszystkiego co związane z hashtagiem #rio2016.
Po kliknięciu zobaczymy rekomendowane strony, posty znajomych oraz posty pochodzące z innych profili. Co ciekawe, aby znaleźć się wśród rekomendowanych fanpage’y nie trzeba było mieć wcale tysięcy fanów. Wystarczy spojrzeć na społecznościowy profil Letnie Igrzyska Olimpijskie 2016.
O igrzyskach nie zapomni zapewne Google, przygotowując tradycyjnie nowy okolicznościowy Doodle dla swojej wyszukiwarki. Cztery lata temu mogliśmy liczyć na mini gry – skok przez płotki, koszykówkę i kajaki.
Potęga serwisów społecznościowych
Wracając do social media warto zwrócić uwagę na olbrzymią popularność oficjalnych profili Igrzysk Olimpijskich w Rio. Impreza jeszcze się nie rozpoczęła a już goni piłkarskie Euro 2016.
Rio 2016 | EURO 2016 | |
2 088 726 fanów | 13 067 189 fanów | |
277 tysięcy obserwujących | 1,6 miliona obserwujących | |
377 tysięcy obserwujących | 363 tysiące obserwujących |
Mobile obowiązkowy
Duża część ruchu w internecie pochodzi z naszych smartfonów. Dziś każde poważne wydarzenie musi mieć aplikację mobilną.
I tak poza tą oficjalną Rio 2016 Mobile App, mamy też niespodziankę. Rodzimą “appkę” dla polskiego kibica przygotował PKOL. W przeciwieństwie do tej globalnej nie jest ona dostępna jedynie na będący w odwrocie system Windows Phone.
Kibicowanie w sieci
Rio 2016 będzie rekordowe pod względem liczby widzów oglądających relacje w internecie. TVP za pośrednictwem swojej strony internetowej SPORT.TVP.PL i aplikacji mobilnej pokaże blisko 2 tysiące godzin transmisji ze wszystkich dyscyplin olimpijskich.
To dopiero początek, igrzyska czas zacząć!