Porady

Google Alerts – monitoruj co piszą

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr

Jeśli wiesz co to Google Alerts to odpuść sobie dalsze czytanie. To artykuł dla osób, które nigdy nie słyszały o tym narzędziu albo „coś tam” słyszały, ale nie do końca wiedzą na czym polega.

Każdy  zapewne nieraz zastanawiał się co w internecie o nim piszą. Chyba nie ma osoby, której nie zdarzyło się wpisać do wyszukiwarki swojego imienia i nazwiska, żeby sprawdzić jakie wyniki wyskoczą na pierwszej stronie.

Zapewne wielokrotnie sprawdzaliście też co inni piszą o Waszym pracodawcy, organizowanym przez Was turnieju, Waszym blogu czy znajomym koledze z branży.

Jak się domyślacie na rynku jest sporo aplikacji (głównie płatnych), które służą do monitorowania sieci. Wkrótce zaprezentuje je tutaj szerzej, ale zacznijmy od najprostszego i najłatwiejszego do konfiguracji programu, a właściwie programiku jakim jest Google Alerts.

Alerts to proste narzędzie, które otrzymujemy od Google wraz z innymi usługami przypisanymi do poczty Gmail.  Za jego pomocą otrzymujemy na maila powiadomienia dotyczące wcześniej wybranych przez nas fraz.

Jak skonfigurować Google Alerts w minutę?

Z poziomu poczty Gmail klikamy na ikonę menu umieszczoną w prawym górnym rogu. Następnie wybieramy opcję „Jeszcze więcej od Google”.

Wybieramy usługę Alerty

Wpisujemy interesujące nas hasło oraz decydujemy z jaką częstotliwością chcemy otrzymywać powiadomienia. Zapisujemy alert. Przechodzimy do tworzenia kolejnych.

Na koniec jeszcze jedno. W ostatnich miesiącach Alerts nie jest tak skuteczny jak dawniej. Liczba wyników dotyczących nawet bardzo popularnych fraz nie jest zadowalająca. Trudno stwierdzić, co jest tego przyczyną i czy jest to trend, który utrzyma się na dłużej. Niestety produkt Google mocno stracił na rzecz konkurencji, ale o niej wkrótce.

[Fot. mnapoleon/Flickr]

Znasz już Akademię PracaSport.pl?

Jeśli pracujesz w sporcie lub jest to Twoim celem, nasza platforma edukacyjna jest właśnie dla Ciebie. Już blisko pół tysiąca osób wzięło udział w internetowych kursach przeznaczonych dla branży sportowej. Uczymy praktycznych aspektów z zakresu marketingu, dziennikarstwa, social media czy efektywnej pracy. Kliknij tutaj i wybierz czego chcesz się nauczyć.

Ponad 15 lat doświadczenia w branży sportowej. Od 2013 roku prowadzę bloga PracaSport.pl, gdzie dzielę się wiedzą z zakresu mediów, nowych technologii, sponsoringu i sportu.

Komentarze