Artykuły

Film jako cover photo na Facebooku

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr

Od kwietnia 2017 roku Facebook zaczął testować możliwość umieszczenia wideo jako cover photo. Opcja w końcu dostępna jest dla większości polskich fanpage’y i pewnie wkrótce rodzime profile klubów i instytucji sportowych zaczną z tego korzystać.

Wideo zamiast zwykłego zdjęcia w tle świetnie pasuje fanpage’y sportowych. Poza pokazywaniem bramek, najbardziej emocjonujących momentów, kluby mogą je wykorzystywać do promocji  sprzedaży biletów czy klubowych gadżetów.  Natomiast sami zawodnicy będą mogli w ten sposób świetnie eksponować spoty reklamowe swoich sponsorów.

Z rozwiązania zaczęły korzystać już pierwsze marki. Podobnie jak w przypadku postów wideo ładuje się z wyciszonym dźwiękiem, dlatego w przypadku filmów promocyjnych – warto pomyśleć o napisach.

Zobacz jak wygląda to w praktyce na fanpage’ach sportowych

Rozwiązanie testują profile:

AS Roma

NBA

NFL

Znalazłeś więcej przykładów lub sam ustawiłeś wideo jako zdjęcie w tle – daj znać w komentarzach.

Jak sprawdzić czy wideo cover photo jest już dostępne dla twojego fanpage’a?

Przy najechaniu na cover photo zamiast ikony aparatu powinna wyświetlić się ikona kamery jak na poniższym obrazku.

cover_photo

W celu wstawienia filmu wybierasz opcję „Prześlij zdjęcie/film”.

Zdjęcie główne: 1000 Words / Shutterstock.com
Znasz już Akademię PracaSport.pl?
Jeśli pracujesz w sporcie lub jest to Twoim celem, nasza platforma edukacyjna jest właśnie dla Ciebie. Już ponad 500 osób wzięło udział w internetowych kursach dla branży sportowej. Uczymy praktycznych aspektów z zakresu marketingu, dziennikarstwa, social media czy efektywnej pracy. Ponad 98% uczestników poleciłoby kurs swoim znajomym! Kliknij tutaj i wybierz czego chcesz się nauczyć.

Ponad 15 lat doświadczenia w branży sportowej. Od 2013 roku prowadzę bloga PracaSport.pl, gdzie dzielę się wiedzą z zakresu mediów, nowych technologii, sponsoringu i sportu.

Komentarze