Facebook wdraża rozwiązanie dla sportu

Damian Jursza

Damian Jursza

Test

Facebook Sports Stadium to nowa platforma przeznaczona dla kibiców. O jej powstaniu społecznościowy gigant poinformował na swoim blogu.  

“650 milionów fanów sportu na Facebooku to największy stadion na świecie. Kibice świętują, dyskutują za pomocą serwisu ze swoimi znajomymi i innymi użytkownikami” – czytamy na blogu. Wynika z tego, że Mark Zuckerberg i spółka w  końcu dostrzegli potencjał drzemiący w sporcie.  Dziwne, że dopiero teraz, wszak wśród 10 największych fanpage’y na świecie aż cztery (Cristiano Ronaldo, FC Barcelona, Real Madryt, Leo Messi) dotyczy właśnie tej dziedziny.

Czym będzie Facebook Sports Stadium? Przede wszystkim miejscem, gdzie użytkownicy będą mogli szybko i na bieżąco wymieniać swoje spostrzeżenia na temat oglądanego właśnie wydarzenia. Platforma ma także umożliwiać dostęp do opinii ulubionych ekspertów, dziennikarzy czy drużyn, a także do wyników na żywo, programu transmisji telewizyjnych.

Usługa jest aktywna tylko dla użytkowników iPhonów w Stanach Zjednoczonych i podobnie jak w przypadku innych testowanych przez Facebooka rozwiązań będzie stopniowa rozszerzana o kolejne kraje. Nie wiadomo kiedy i czy zawita do Polski. Początkowo dostępna będzie w czasie meczów futbolu amerykańskiego, a w dalszej kolejności koszykówki i piłki nożnej.

Biorąc pod uwagę wcześniejsze doświadczenia z innymi projektami, niewykluczone, że z czasem Facebook może wprowadzić zupełnie inne funkcjonalności platformy od tych zapowiadanych…

[fot. http://newsroom.fb.com]

Nie przegap wymarzonej pracy!
Najlepsze oferty co wtorek na Twoim mailu.