Eksperci radzą #2: Jakie cechy charakteru i umiejętności powinien posiadać specjalista ds. marketingu sportowego?

Damian Jursza

Damian Jursza

Test

Kontynuujemy cykl dotyczący marketingu sportowego. Wczoraj dowiedzieliśmy się jaki kierunek studiów najlepiej wybrać. Dziś eksperci bloga PracaSport.pl zdradzają jakie predyspozycje powinien przejawiać przyszły marketingowiec.

Pierwszą część dotyczącą studiów możecie przeczytać tutaj.

JAKIE CECHY CHARAKTERU I UMIEJĘTNOŚCI POWINIEN POSIADAĆ SPECJALISTA DS. MARKETINGU SPORTOWEGO?

Michał Drelich (Prezes Zarządu Sport Evolution):

– Otwartą głowę, pęd ku wiedzy. A przede wszystkim zdolność samodzielnego myślenia, analizowania, przewidywania szans i zagrożeń. Rynek marketingu sportowego w Polsce rozwija się tak szybko, że dziś to już wczoraj.

Piotr Gołos (Dyrektor Departamentu Marketingu i Spraw Zagranicznych PZPN):

– Specjalistę ds. marketing sportowego wyróżniać powinna pasja do realizacji swoich ambicji w wybranym obszarze. Znajomość dyscypliny sportu i środowiska od środka jest z pewnością ogromnym atutem. Poza tym wskazane są umiejętności strategicznego planowania i analitycznego myślenia w oparciu o materiał empiryczny, znajomość metod badawczych, czyli to wszystko, co cechuje każdego dobrego marketera.

Olaf Jarzemski (Prezes Zarządu Kiwi Group):

– Praca w sporcie to praca z ludźmi i ich emocjami. Jeśli ktoś nie potrafi rozmawiać, nie potrafi słuchać niestety nie zbuduje wokół siebie zespołu z którym będzie w stanie stworzyć wizerunek silnego klubu.

Michał Lipczyński (Członek Zarządu 4SM – For Sport and Marketing):

– Bardzo ważne są kontakty interpersonalne, łatwość nawiązywania kontaktów, umiejętność współdziałania z ludźmi. Trzeba potrafić odpowiednio rozmawiać z kontrahentami. Na przykładzie naszej firmy powiem także, że pracowitość, konsekwencja i upór mogą przynieść zamierzony efekt.

Michał Sieczko (Dyrektor Zarządzający SYSKO SportMarketing):

– Otwarty umysł, kreatywność, wszechstronność, umiejętności handlowe, umiejętność właściwej organizacji pracy, umiejętność zarządzania zasobami ludzkimi i wiele innych, gdyż marketing sportowy czasem wymaga napisania umowy, kiedy indziej przygotowania czy organizacji danego projektu, a jeszcze kiedy indziej, wzięcia mikrofonu i prowadzenia imprezy. Wszechstronność jest tutaj niezwykle ważna. Im więcej umiejętności bezpośrednio i pośrednio związanych z wykonywaną pracą, tym większa szansa na sukces naszej pracy i zauważenie/docenienie przez przełożonych, czy zleceniodawców.

Bartosz Skwiercz (Dyrektor komunikacji i marketingu KKS Lech Poznań):

– Ambicja, zaangażowanie, no i trzeba być gotowym na wyzwania. No i kochać sport, a najbardziej dyscyplinę w której chce się pracować.

[Fot. Rob ‘n’ Rae/Flickr]

Nie przegap wymarzonej pracy!
Najlepsze oferty co wtorek na Twoim mailu.