Carlsberg ujawnił działania marketingowe na EURO 2016

Damian Jursza

Damian Jursza

Test

Od 28 lat Carlsberg towarzyszy mistrzostwom Europy w piłce nożnej. W grudniu popularna marka piwna zapowiedziała jakie akcje marketingowe dla kibiców przewidziała z okazji UEFA EURO 2016™ we Francji. Niektóre z działań mogą być inspiracją dla osób pracujących w branży marketingu sportowego.

Motto  jakie towarzyszyć ma kampanii marki to  “Do it better for the fans”  (“uczynić mistrzostwa lepszymi dla kibiców”). Komunikacja jednak opierać się będzie nadal na kultowym już sloganie: “Prawdopodobnie najlepsze piwo na świecie”. Według Carlsberga aż 19 z 24 państw to kluczowe dla firmy rynki.

Carlsberg Man of the Match

Po raz pierwszy kibice z całego świata, oprócz możliwości uczestniczenia w głosowaniu internetowym na UEFA.com, będą mieli szansę oddać swój głos za pośrednictwem serwisów społecznościowych  na Piłkarza Meczu Carlsberga każdego z 51 spotkań turnieju. Nie podobano jeszcze szczegółów technicznych, ale nowa mechanika głosowania ma być powiązana z rozmowami kibiców prowadzonymi w czasie rzeczywistym, a także zapewnić im łatwy dostęp do platformy głosowania, umożliwiając większy wpływ na to, kto wygra. Ciekawe zwłaszcza w kontekście naszego kraju, gdzie fani w przypadku tego typu plebiscytów potrafią się zmobilizować do wspólnego działania.

Play on the Pitch

Największą gratką dla kibiców może okazać się konkurs “Play on the Pitch”, dzięki któremu będą mieli szansę zmierzyć się z legendami futbolu z poprzednich mistrzostw Europy. Szczegóły nie są jeszcze znane, ale nagroda jest naprawdę unikatowa. Laureaci zabawy będą mieli  możliwość zagrania na boisku Stade de Lyon, zaledwie dzień po obejrzeniu odbywającego się tam półfinału. Zwycięzcy konkursu z całej Europy wezmą udział w wielu nietypowych piłkarskich aktywnościach, takich jak Crossbar Challenge i Bungee Football.

Bilety do wygrania

Tradycyjnie kibice będą mieli szansę wygrać wejściówki na mecze. W tym celu uruchomiono dedykowaną stronę.  – W Polsce już w sierpniu rozpoczęliśmy pierwszą promocję dla pełnoletnich konsumentów piwa Carlsberg, którzy co tydzień mają szansę wylosować ekskluzywny pakiet VIP, obejmujący dwa bilety na mecz ćwierćfinałowy UEFA EURO 2016™, zakwaterowanie, wyżywienie i przeloty .  Uważamy, że oglądanie piłki nożnej i piwo to prawdopodobnie najlepsze połączenie na świecie. Dlatego obecnymi i kolejnymi aktywnościami chcemy umożliwić fanom naszych marek zdobycie biletów na UEFA EURO 2016™, by mogli osobiście podziwiać piłkarskie zmagania i poczuć niesamowitą energię tej imprezy  – podkreśla Krzysztof Łojek, menedżer marki Carlsberg.

Kultowy ambasador

Twarzą kampanii został Peter Schmeichel, który weźmie udział w  wielu  wydarzeniach, odbywających się przed i w trakcie finałów. Dla kibiców ma być to unikalna szansa na spotkanie z legendarnym bramkarzem reprezentacji Danii i Manchesteru United.

Ciekawe co na to inne marki?

[Fot. Piotr Drabik]

Nie przegap wymarzonej pracy!
Najlepsze oferty co wtorek na Twoim mailu.