Blogi o marketingu sportowym, których zapewne nie znasz

Strony o marketingu sportowym to dziwne zjawisko. Pojawiają się z przytupem (dzięki początkowemu zapałowi autorów) i znikają. Pasjonaci biznesowych rozwiązań w sporcie z reguły po 2-3 latach kończą swoją przygodę z blogowaniem najczęściej z powodu braku oczekiwanej odwiedzialności lub przez zwyczajne wypalenie.

Mroczne widmo!

Sporo osób zakłada blogi podczas studiów, ale potem na drodze zawodowej szybko zauważa, że o ciekawą i dobrze wynagradzaną pracę w marketingu sportowym nie jest łatwo, zmieniając życiowe plany i rezygnując tym samym z blogowania. Inni porwani w wir codziennych obowiązków i deadline’ów nie mają czasu uaktualniać swoich stron.

Wystarczy spojrzeć na listę polecanych przeze mnie blogów z marca 2014 roku. Większość spośród nich nie istnieje lub od dawna nie jest aktualizowanych (o blogu marketingsportu.pl przeczytacie tutaj). Do tej grupy zaliczyć można SportMoney.pl, czyli stronę (z wygasłą już domeną), która bardzo dobrze się zapowiadała, ale w zeszłym roku autor zrezygnował z jej dalszego prowadzenia.

SportMoney.pl miał być odpowiedzią na coraz bardziej rosnące zainteresowanie tematyką marketingu i biznesu sportowego w Polsce. Oprócz mojej fascynacji tymi zagadnieniami plan rozwoju zakładał również, że projekt będzie zarabiał na reklamie internetowej. Po roku prowadzenia strony, nakładu pracy jaki się z tym wiązał i przeanalizowaniu statystyk postanowiłem zamknąć tytuł. Przez ten czas jednak czułem satysfakcję, że robię coś pożytecznego dla rozwoju tej branży. Szczególnie cieszę się z faktu, że kilka osób z czołowych polskich agencji marketingu sportowego publikowało cenne autorskie komentarze na łamach portalu. To była również dobra lekcja dziennikarstwa sportowo-ekonomicznego – tłumaczy Mariusz Niezgódzki, założyciel SportMoney.pl.

Takiej posłuchy jeśli chodzi o marketing sportowy nie było w polskim internecie od dawna.

Nowa nadzieja?

W sieci pojawiły się jednak ostatnio nowe miejsca, o których zapewne jeszcze nie słyszeliście, a być może znajdziecie coś interesującego dla siebie. Niektóre dopiero zaczęły funkcjonować, więc nie zrażajcie się małą liczbą artykułów. Jest to układ dwustronny. Ty czytelniku dostaniesz ciekawy kontent np. do swojej pracy magisterskiej na temat marketingu w sporcie lub inspirujące case study do codziennej pracy. Autor natomiast zyska potężny bodziec do działania w postaci nowych czytelników.

Zatem właściciele poniższych blogów – brać się do roboty! ;-)

Blogi o marketingu sportowym*

*(nie uwzględnione w liście z 2014 roku)

popielarczyk.com.pl

Marzysz o pracy w branży sportowej?
Rozwiń swoją karierę razem z nami! Akademia PracaSport.pl to pierwsza w Polsce, internetowa platforma edukacyjna dla osób z branży sportowej. Zdobędziesz nową wiedzę i umiejętności, które przybliżą Cię do wymarzonej pracy w sporcie.

Kliknij i dowiedz się więcej

  • CFCfan

    Fajna lista, żadnego z wymienionych blogów nie znałem :) Dzięki

    • pracasport

      Większość z tych blogerów dopiero zaczyna, ale warto dać im szansę.

  • Sportowa JA

    Dziękuję za wyróżnienie :-) W pełni zgadzam się z artykułem. Mam nadzieję, że mimo wszystko nie zabraknie mi motywacji i inspiracji do dzielenia się moją pasją z innymi zainteresowanymi osobami.

    • pracasport

      Wiele zależy od Ciebie. Trzymam kciuki!