Jak kluby sportowe mogą wykorzystać nowe przyciski Call to Action na Facebooku?

Damian Jursza

Damian Jursza

Test

Facebook wprowadził siedem nowych przycisków CTA. Dzięki temu administratorzy fanpage’y mają jeszcze większe pole do popisu. W jaki sposób kluby sportowe mogą wykorzystać tą nową funkcjonalność?

Facebook cały czas się zmienia. Nie ma w zasadzie miesiąca, żeby największy serwis społecznościowy na świecie nie wprowadził jakiś nowinek. Zmiany obejmują nie tylko edge rank (algorytm decydujący o tym, które posty są wyświetlane), ale także wygląd i funkcjonalności fanpage’y, które dla klubów sportowych stały się jednym z najważniejszych kanałów do komunikacji z kibicami.

Pod koniec lutego Facebook wprowadził 7 nowych przycisków Call To Action, które umieścić możemy na tzw. covephoto (zdjęcie w tle) tuż obok najpopularniejszego przycisku „Lubię to”.

Nowe przyciski to:
– Zarezerwuj teraz (Book Now)
– Skontaktuj się z nami (Contact Us)
– Użyj aplikacji (Use App)
– Zagraj w grę (Play Game)
– Kup teraz (Shop Now)
– Rejestracja (Sign Up)
– Zobacz film (Watch Video)

Dzięki temu bez konieczności tworzenia mało widocznych zakładek  czy postów linkujących możemy promować zewnętrzne strony.

Kluby sportowe mogą w ten sposób odsyłać swoich fanów do klubowego sklepu (np. Bayer Leverkusen) , rezerwacji biletów na najbliższe spotkanie (np. Southampton FC), rejestracji w bazie kibiców (np. FC Barcelona), materiału wideo (np. Liverpool FC),  aplikacji mobilnej (np. Everton FC) czy gry.

W Polsce jako jeden z pierwszych z przycisków CTA zaczął korzystać Lech Poznań. Brawo!

Jak dodać przycisk do fanpage’a?

Z poziomu strony klikamy w przycisk na coverphoto „Utwórz wezwanie do działania”.

Następnie wybieramy rodzaj przycisku oraz wpisujemy adres strony internetowej i strony mobilnej (jeśli jej nie podamy to przycisk nie będzie wyświetlał się użytkownikom korzystającym z mobilnego Facebooka).

Następnie decydujemy dokąd odsyłać ma przycisk  w systemach iOS i Android (strona internetowa lub aplikacja mobilna) i możemy cieszyć się z dodania nowej opcji na naszym fanpage’u.

[fot. mkhmarketing/ Flickr.com]

Nie przegap wymarzonej pracy!
Najlepsze oferty co wtorek na Twoim mailu.